47.- APORTEM NOVETATS en la investigació mental.- Agència Ètica Investiga AEIDH.- Darreres novetats de "L' AGÈNCIA DE DRETS HUMANS i DE LA NATURA".-

   APORTEM en la investigació mental.- Agència Ètica Investiga AEIDH.- 

Darreres novetats de "L' AGÈNCIA ÈTICA INVESTIGA DRETS HUMANS i DE LA NATURA".-

PLA INTERNACIONAL COOPPEL PER LA PAU I L'AGÈNCIA AEI DH (DRETS HUMANS I DE LA NATURA).- 

Tot això es presenta dins del Pla Internacional Cooppel per la Pau, on "Cooppel" és acròstic de "cooperació pública estratègica lliure de publicitat comercial i de poders fàctics polítics o econòmics", vol dir Cooperació pública estratègica lliure (Cooppel). 

Amb quatre qualitats importants: 

1.- COOP. Cooperació.- La cooperació com a prioritària, 

2.- P. Pública.- La natura pública, oberta a tothom sense barreres,

3.- E. Estratègica.- Creativa i comunicativa. Generadora d'estratègies mentals, factuals i comentals.

4.- L. Lliure. Iniciativa solidària, social, de barreres mentals i materials al màxim. Identificar barreres, limitar-les, eliminar-les o superar-les (IBLES).

    COOPPEL     

Solidaritat internacional sistèmica incondicional (Sí)

(Si, amb els cinc colors ecològics, olímpics i mentals ecosistèmics d'aprendre a aprendre sempre)

Decidir és aprendre i aprendre és decidir. 
Disposar SÍ és quan les decisions i els aprenentatges generen actitud i caràcter


1.- Justificació.- Del dia 22 de juliol fins avui, dia 26 d'agost, estudi de casos.- 

Recordem. El passat dia 22 de juliol es posava en marxa una nova etapa de l'Agència 2021-26

 https://agendaanims.blogspot.com/2021/07/33-josep-maria-ferran-i-torrent-elegit.html

2.- Ara es clarifica el nou concepte i la seva nova funcionalitat de l'Agència EI DH (de Drets Humans i de la Natura).

L'Agència ofereix mentoria i per tant és voluntariat social, farà estudis, investigació i formació amb la seva corresponent difusió pública.

El nou concepte és Agència d'Ètica en Investigació en els Drets Humans AEI DH  (i de la Natura), amb l'Oficina d'atenció virtual,  Observatori: observació física i de les xarxes digitals, l'anàlisi de les dades, l'animació a donar sentit i significat a l'anàlisi, cap a la interpretació i proposta d'intervenció per a l'empoderament personal o grupal en saber intervenir de forma autònoma i saber aprendre a organitzar-se (OASIS). A.E.I. D. H..   (/aeideac/)

Ho deixem sol com a Drets Humans, ja que els Drets Humans és responsabilitat de les persones i no de la natura, la natura és la que ha de disfrutar dels Drets gràcies a les persones que vetllen per ella. 

Malgrat la defensa es faci global de Drets Humans i de la Natura, amb el suport de les persones.

3.- Informem i formem a tothom, orientem i assessorament a la "Víctima". 

La formació i la relació és entre iguals es centra en l'aprendre a aprendre sempre de la ciutadania per a totes les edats.

El nostre plantejament és de la Investigació-Acció i de la Pràctica Reflexiva, és més des de les habilitats que des de la teoria, de forma prioritària prevencionista, amb entrenament de situacions i testimonis voluntaris reals i a la vegada resolutiva en cercar solucions el més aviat possible davant situacions puntuals.

S'ajuda a la Víctima per a què pugui evolucionar cap a la seva autonomia progressiva, reduint poc a poc els ajuts de la mediació i assumint la seva capacitat de negociació a defensar els seus drets amb la seva pròpia responsabilitat.

Es dona suport a la Víctima com a iniciativa, però no se la pot substituir si és major d'edat i té la plena capacitat jurídica, és ella qui fa els tràmits amb la nostra ajuda. Nosaltres podem fer pedagogia i testimoniatge. 

A excepte de menors d'edat, persones incapacitades o persones vulnerables que aleshores ens posem en contacte amb els seus referents familiars o tutorials o segons els casos es posa en coneixement de la Fiscalia, de la Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència (DGAIA), dels Serveis Socials de la Generalitat o de les administracions locals.

Com tot el que suposa ciència i en aquest cas la ciència de la justícia (ciències jurídiques) s'ha de donar fe, testimoni i aportar proves. 

A nivell general hi han disponibles les consultes oficials gratuïtes amb cita prèvia de l'advocacia d'ofici i del Col·legi Oficial d'Advocats (ICAT).

La nostra agència tenim professionals col·laboradors de la justícia i de la salut que ens assessoren i que es pot demanar també cita prèvia.

4.- La meva experiència en els estudis, la investigació-acció i seguiment de casos i d'anècdotes, respectant els drets a la intimitat i a les dades personals.-

Tot es centra en l'ètica i en la moral, en 1998 vaig defensar la tesi de "l'educació moral a l'escola i a l'institut, en unes oposicions docents, a Barcelona, en les quals vaig aconseguir el títol oficial de professor especialista en orientació educativa de l'educació secundària.

L'estudi es basa en la importància de la moral per a la salut mental i per la justícia social, l'estudi basat en L. KOHLBERG sobre l'evolució del judici moral fonamentada en les aportacions de Jean PIAGET, en l'escala de les motivacions de MASLOW i en el procés cap a l'acceptació plena i incondicional del dol en la vida d' E: KÜBLER ROSS, a més de les aportacions de l'Anàlisi Transaccional del comportament, en les relacions i en la comprensió de la vida social. Es recollirà amb altres principis científics importants en l'informe 2023 de la tesi Cooppel per la Pau, a presentar a la UNESCO.

En 1999 ja vam entrar com a formadors i com assessors de la FAPAC- Tarragona i Terres d'Ebre i ja estava d'assessor en el camp del professorat públic, des de 1988. En el 2000 vaig participar en el projecte internacional hispanoamericà d'atenció telemàtica a "XPERTIA.COM" que va durar dos anys, a més de la presencial i individual a la seu de l'associació veïnal Verge del Carme de Tarragona, on a més del tracta de persones amb dol, vaig dur a terme tallers de comunicació digital per l'ús del correu electrònic i altres tasques d'internet.

En el 2004 a Lima en El Perú vaig obtenir el reconeixement honorífic iberoamericà, per les tres aportacions en la psicopedagogia de les comunicacions digitals i presencials que es basen en la conversa d'ajuda i en l'escolta activa. 

Les tres noves aportacions són:

Decisiologia

Decisiologia, formada per les ciències de les decisions mentals, factuals i "comentals" o comentaris col·loquials en activitat en aprendre a aprendre sempre, en conversa i en mediació des de la cooperació mental disponible. 

Els "comentals" formen part de l'activitat, de l'aillament i de la intimitat segons l'ocupació del temps de l'Anàlisi Transaccional, no són rituals ni passatemps, malgrat aquests es pugui fer servir per iniciar la conversa o per guanyar temps per a motivar. Pels "comentals" es pot observar i interpretar les reaccions i descobrir el guió de l'altra persona que es sent víctima i la seva capacitat de prendre decisions, executar-les  entre conversa i conversa, a la qual se l'invita a avaluar-les. En l'agraïment del familiar de cada un, en la resolució de tres casos que coneixi entre altres, em van concedir el Honoris Causa (DHC), el maig de 2004. Es podia utilitzar en l'anàlisi dels guions de les converses telemàtiques. Així dels tres casos un de violència de gènere d'un pare amb la seva filla (El Perú), un adolescent que volia suicidar-se (Argentina) i una adolescent que havia estat violada i no sabia el que fer (Costa Rica).

Teorema dels Nombres Decisoris (TND).-

- Del teorema matemàtic d'algoritmes mentals d'aplicació en la presa de decisions, denominat "Teorema dels Nombres Decisoris (TND)" . És un teorema que per mitjà del càlcul numèric motiva revisar els criteris de la presa de decisions en tres variables: pes de la decisió, la importància de la decisió i la prioritat de la decisió. Des d'una perspectiva energètica quàntica amb condicionant genètic, educatiu (família, institucional escolar, entorn, etc.) i entrenable (Cooppel). La discrepància amb el resultat motiva l'enriquiment de criteris, tasques, de prioritat i d'importància en la selecció de dilemes. El TDN ajuda a revisar el pes de les decisions. En aquest apartat em van concedir el diploma d' honorable educador iberoamericà (HEI).-

El Teorema dels T.N.D. que destaca el paper dels nombres en les preses de decisions i en significats motivants s'aplica amb tres tipus de rols en les converses i en les mediacions. Els rols són: El d'observador, el d'analista i el d'intervenció. 

Observant.- En el d'observació simplement acompanya a la conversa o diàleg, en XPERTIA no es podia, es va posar en marxa en les converses presencials. Ara avui per avui es pot aplicar en els What's, Meet, etc. S'observa i després es comenta acabada la reunió. Vàlid per a passantia, pràctiques, tallers pràctics, etc. O per acompanyar a la sessió de dos voluntaris a la persona consultant com el cas del Centre d'Escolta Activa Aixopluc de Cambrils que són dos voluntaris que atenen a una persona consultant. L'observant també pot recollir dades per a després analitzar-les

Analista.- En el d'analista, que porta la conversa i recull dades que després s'interpretarà per a conduir la conversa i després ajudar a la reinterpretació per part del consultant. Aquí l'analista valora el pes de les decisons segons els nivells d'importància i de prioritat del consultant per a ell mateix i per a reconduir la conversa.

Intervinent.- El consultat aprèn el teorema TND i l'aplica en el seu sistema de presa de decisions. Això genera conversa i missatges "comentals" que després s'analitzen de forma cooperativa amb efectes mentals. Doncs aquí s'ensenya el TND, s'aplica i s'avalua de cara a l'autonomia del consultant.


- La "Ment Fràgil" en l'atenció telemàtica i digital del dol. 

La Ment Fràgil és una relació de principis científics i de metàfores per a entendre els límits de la nostra ment humana, la seva fragilitat en el segle XXI, la seva comparació amb el planeta Terra i el seu problema de sostenibilitat, així també els talents i les amenaces, els punts forts, febles i les oportunitats de la nostra ment en el segle present mirant més enllà del 2030, en el futur de la nostra generació de menors d'edat que ja entraran en l'edat adulta. Per mitjà de la conversa es descobreixen els propis límits i es planifiquen estratègies consistents i sòlides davant la fragilitat del vincle afectiu relacional on són presents les reaccions líquides i les volàtils de la ment bruta, salvatge, ferotge i cruel.

Basada en la Neurociència, la Ment Fràgil denuncia que la nostra ment humana està amenaçada amb la desertització de facultats mentals com l'atenció, la memòria, la simbolització..., la sobreestimulació d'altres que provoquen insatisfacció existencial, la manca de límits físics i afectius per a créixer emocionalment, el canvi neuro-caracterial  i altres aspectes que amenacen la supervivència de la ment analògica de milions d'anys per una ment artificiosa digital que sofreix davant els reptes presents i dimiteix dels reptes del futur..

En aquest apartat em van proposar la direcció pedagògica DP de l'associació Consejo Iberoamericano para la Calidad de la Educación (ACIPCE) en el curs 2004-05, el dia 05 de novembre organitzarem a Tarragona una trobada per a celebrar els 15 anys d'agenda pública de Ceradai i les perspectives de les noves tres aportacions en el voluntariat social cultural i educatiu. En el 2007 es va celebrar la primera trobada anual a Tarragona a la sala Santiago Costa de la Diputació de Tarragona fins avui.

https://www.facebook.com/Consejo-Iberoamericano-en-honor-a-la-Calidad-Educativa-356540654727219/

https://www.consejoiberoamericano.org/

https://www.fundacionfie.org/voluntariado.html

Hi ha una relació entre salut mental i salut ecològica mediambiental del nostre entorn més immediat i de tot el planeta Terra.

Les Nacions Unides té en marxa, millor dit tenim en marxa els ODS 2030 i el Papa Francesc com autoritat espiritual mundial ens orienta en la "Laudato Si", encíclica de 2015. Així com l'exhortació apostòlica de 2016 "Amoris laetitia", la joia de l'amor. Ens ajuda i anima a construir la pau en la ment de les persones , començant per un mateix

La realitat externa és la que és però els conflictes en les relacions i els rols de Víctima, Perseguidor i Salvador són presents en el dia a dia. La pau en el món està en mans sols de les decisions humanes. Tota guerra és decidida per ments que tenen poder o influencien o les provoquen. I que són pressionats o obligats per criteris econòmics, polítics o d'altres interessos que provoquen la manca de respecte i la transgressió en els Drets Humans i de la Natura.

5.- També posem en marxa la relació de SoS SoM DReTS.

Té dos significats segons com posem les paraules:

SoS SoM DReTS: Atenció aquí tenim drets. Alerta som el que som d'acord als drets que vivim i en som els responsables, de pensament, paraula, obra i omissió

SoM SoS DReTS: Més explicativa. Som en quan tenim consciència dels Drets que calen respectar i assumir per a una societat més justa i més participativa. Per això cal posar en marxa estratègies col·lectives pragmàtiques i resolutives lluny de sensacionalismes inútils

 I els podem trobar en l'entrada de sota:

https://dinaments.blogspot.com/2021/07/16-observatori-dels-drets-mes.html

6.- La Neurociència i els Neuro-Drets.-

La Neurociència ens orienta cap als Neuro-Drets, la capacitat mental d'entendre i assumir els drets com les responsabilitats així com de respectar amb la comprensió i la tolerància els drets dels demés mentre no impliquin danys i perjudicis a tercers, que també tenen els seus drets.

7.- La conversa que comporta la construcció de la identitat, de la pertinença i de la participació en iniciatives i projectes solidaris: Comentalisme

https://tatirev.blogspot.com/2021/05/08-decisiologia-comentalista-clc-cooppel.html


Els Drets són conduits com l'aigua sense problemes si mentalment hem construït la pau i la vida comunitària. I si surt algun problema serà resol amb més facilitat, ja que com més vivim els drets més fàcil és conviure i sobreviure amb sostenibilitat.

TOTA VIOLÈNCIA 
                            TOLERÀNCIA ZERO ZERO

PELS SEUS ACTORS COM PELS SEUS PROTECTORS O TAPADERES


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

242.- Avui hem celebrat els 35 anys de ràdio local de Ferran de la Cooppel a l'Ateneu de Tarragona.-

215.- FERRAN exposà l'estudi de la transmediació social a la URV en les jornades anuals de mediació professional.-

249.- Iniciem un nou curs de conversa pel record a la residència assistida SUITE de Cambrils