304.- 31 de juliol 2026. 40 anys de la fundació de CERADAI en 1986. Avui recordem sant Ignasi de Loiola.-
COMENTAL OBERT FINS EL DIA 05 D'AGOST
Després de les jornades culturals de Tortosa del mes de maig de 1986, on vaig aportar una comunicació, després dels preparatius i la participació a l'escola d'estiu de mestres a l'escola Gaudí de Reus, el dijous dia 31 de juliol 1986 es va constituir el Centre d'Estudis per la recerca Acció de Didàctica Aplicada a la Integració: C.E.R.A.D.A.I.
Avui commemorem els 40 anys de la seva fundació de CERADAI en 1986 amb implicació al Priorat, al Baix Camp i a la ciutat de Tarragona.
El 31 de juliol de 2024 ja es feia el pas de reconeixer que CERADAI passava a ser la Causa Cooppel per la Pau 2030 ODS Sense Fronteres
37.- CERADAI, impulsora de la Causa Internacional Cooppel per la Pau 2030.-
En els col·loquis del passat més d'abril varem fer una reunió commemorativa a Cabacés (el Priorat).
https://puntinformatiu.blogspot.com/2026/03/74-forum-cooppel-2026-divendres-dia-03.html
Recordem també a Pierre Telihard de Chardin (1979), a sant Ignasi de Loiola i sant Josep de Calasanç i els seus papers en l'amistat propera del dia del mestre, festa reiniciada a Tarragona, així com l'exemple de les seves vides que ens donaren força moral.
En 1986 ens adherirem al moviment internacional de la Investigació-Acció, Research Action.
La Research Action o Investigació-Acció (IA) és un mètode de recerca i acció que busca resoldre problemes pràctics i millorar la realitat social, educativa, organitzativa, etc.
Què és la Investigació-Acció?
La IA és un procés cíclic que combina la recerca, l'anàlisi, la planificació, l'acció i l'avaluació per a resoldre un problema o millorar una situació. Es tracta d'un mètode participatiu que implica a les persones afectades pel problema en el procés de recerca i acció.
Característiques de la Investigació-Acció:
1. Participativa: la IA implica a les persones afectades pel problema en el procés de recerca i acció.
2. Cíclica: la IA és un procés cíclic que implica la recerca, l'anàlisi, la planificació, l'acció i l'avaluació.
3. Col·laborativa: la IA requereix la col·laboració entre les persones implicades en el procés.
4. Orientada a l'acció: la IA busca resoldre un problema o millorar una situació.
5. Reflexiva: la IA implica la reflexió crítica sobre el procés i els resultats.
Fases de la Investigació-Acció:
1. Diagnòstic: identificació del problema o situació a millorar.
2. Planificació: disseny d'un pla d'acció per a resoldre el problema o millorar la situació.
3. Acció: implementació del pla d'acció.
4. Avaluació: avaluació dels resultats de l'acció.
5. Reflexió: reflexió crítica sobre el procés i els resultats.
Exemples d'aplicació de la Investigació-Acció:
1. Educació: millora de la pràctica docent, desenvolupament de nous materials educatius, etc.
2. Salut: millora de la qualitat de l'atenció sanitària, desenvolupament de programes de prevenció, etc.
3. Medi ambient: desenvolupament de projectes de conservació, millora de la gestió de recursos naturals, etc.
La Investigació-Acció és un mètode flexible i adaptable a diferents contextos i problemes. Si tens algun projecte o problema concret, pot ser útil aplicar la IA per a resoldre'l.
Per a nosaltres és un estil de vida i un posicionament per a resoldre qüestions, problemes i conflictes relacionats amb l'esducació solidària i inclusiva
I avui ho fem al moviment The Free Conversations, que va ser fundat pel català Adrià Ballester
Per nosaltres la vida és el resultat de tots els teus records i de totes les teves imaginacions.
On la conversa amb altres i amb tu mateix/a et motiven a transformar el món


.jpeg)
.jpeg)

Comentaris
Publica un comentari a l'entrada