264.- FEM TALENTS COOPPEL .- Projecte juvenil obert a totes les edats del pla específic Federació Cooppel. 2025-26.-

 FEM TALENTS COOPPEL.

"Tota persona té talent per a viure i per a conviure" Sols cal que l'ajudem a descobrir-lo

Projecte de cara a la planificació 2025-26

Oberts als propers cursos 2026-27, 2027-28 i 2028-29 fins a 2029-30        ODS 2030

PROPOSTA ACTUAL "2025-26".- 

1.- Títol del pla específic de la Causa Cooppel per la Pau.- 

FEM Talents Cooppel.-

2.- Mòbil.-

3.- Responsabilitats distribuïdes

4.- Bases de la present Investigació Acció i de la Pràctica Reflexiva de la tesi postulant.- 

5.- Compromís personal i col·lectiu.

6.- Fonts referència

 

1.- Títol del pla específic.- 

FEM Talents Cooppel 

Programa de cara a fonamentar el talent de les persones i a consolidar la coordinadora denominada Federació d'Entrenament Mental pel sentit Cooperatiu (PER LA PAU).

FEM Talents Cooppel, com a projecte d'innovació i d'investigació en educació social. Projecte de constitució de clubs de persones, familiars, clubs locals i la seva coordinació.

Per a la igualtat, tendències actuals feminismes i a favor de l'equitat. Drets Humans. Dret a la nova oportunitat.

Tenim codi ètic. Garantia de confidencialitat en les nostres consultes i converses.

Dins de cada grup, equip o club Cooppel hi haurà un "Punt Lila Irisat" (PLI) per a informar i animar per la igualtat, la salut i la cultura.

https://agendaanims.blogspot.com/2025/01/267-iniciatives-favor-de-la-cultura-per.html



2.- Mòbil.-

Els ODS 2030. El gran repte de la Intel·ligència Artificial (I.A.).- 

Consisteix en fomentar els valors educatius en el segle XXI segons la UNESCO i les tendències a Catalunya sobre la innovació educativa.- En especial adolescents de l'ESO, joves i per a totes les edats. Fomentar tot tipus de voluntariat i en més concret el voluntariat social, el servei comunitari  i l'aprenentatge servei.

Organitzar bones pràctiques, fer difusió i animar a la pràctica de la Cooppel.

Promoure els protocols de convivència i seguretat, el marc del voluntariat i els valors del segle XXI.


3.- Responsabilitats.- 

3.1.- Responsable pedagògic voluntari.-

Responsable sols de la coordinació i de la direcció pedagògica: Josep Maria Ferran i Torrent. Impulsor Causa Cooppel per la Pau 2030. Investigació en rols, estratègies i noves pràctiques segle XXI.

3.2.- Altres persones responsables.

- Finançament, gestió de projectes 

- Entitats cooperants

- Personal tècnic i monitoratge

- Personal voluntari

4.- Bases de la Investigació-Acció i Pràctica Reflexiva de la tesi postulant.-

4.1.- Conceptes clau: 

- Disseny Universal dels Aprenentatges (D.U.A.), el present i el futur de la Intel·ligència Artificial (I.A.) i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (O.D.S.)

Aquest projecte és una experiència dins de la trajectòria de més de 20 anys que després de 2025 es pot multiplicar a partir de 2026 a centres educatius, a biblioteques municipals i a museus de tot arreu. Cada família, cada museu, cada biblioteca pot ser un club Cooppel.

4.2.- Experiència educativa i pedagògica prèvia del responsable voluntari.- 

Josep Maria Ferran des de 1976 va iniciar projectes solidaris locals i des del 1985 porta a terme la creació de jocs didàctics, el programa PTE de l'ICE- UB, amb diverses experiències educatives, projectes, ICE-UPC, ICE-URV fins avui el pla Cooppel per la Pau i el programa Cooppel de suport a les famílies des de 2011. Cooppel és la marca solidària des de 2011 i F3R#RAN és la tècnica mental pràctica d'entrenament lúdic (PEL) del record, ponent a congressos nacionals i internacionals i en les jornades DIM EDU a nivell estatal obertes a nivell internacional

4.3.- Objectiu general: 

Atenció educativa a persones segons la pràctica Cooppel

Amb prioritats a persones vulnerables i amb risc de marginació: A joves ESO entre 12 a 16 anys. Oberts a aprenentatge servei, pràctiques o activitats lúdiques obert a joves fins els 25 anys que aprenen les llengües oficials , fan arrelament i que opten per al voluntariat en els presents objectius . joves tutelats i Ex-tutelats.

Obert per a totes les edats

4.4.- Programa obert a altres projectes.-

Programa per a potenciar la creativitat, la comunicació i la cooperació per a joves, que dins d'aquest marc puguin generar rols i que al final farem una memòria per a la difusió en consonància amb la UNESCO. 

4.5.- Objectius concrets.- 

Com gestionar el record i el neuroaprenentatge a favor de la igualtat entre les persones, segons la pràctica Cooppel. Des d'una perspectiva innovadora basada en principis científics i en la neurociència.- Millorar el rendiment acadèmic, les actituds a l'aprenentatge, les produccions i els productes creatius i la satisfacció en aprendre a joves en prioritat entre 12 i 18 anys. Poden col·laborar amb edats entre 19 i 25 anys.

5.6.- Activitats de la pràctica Cooppel.-

Activitats en cercle col·loquial on es plantegen com a projectes la gestió de coneixements que hem d'aprendre jugant.

Observació de les oportunitats dels aprenentatges, anàlisi de dades, interpretació i intervenció segura (OASIS)

Tallers de 30 a 45 minuts de: 

Entorn cultural.-

0. - Visita Cooppel del lloc sigui museu, biblioteca, espai natural, urbà o rural.

 Competències comunicatives, creatives i cooperatives.-

1.- Comunicació oral.-(Co) Càsting o teatre. Rols d'identitat i d'estratègia. Oratòria. Conversa animadora

 2.- Meditació Cooppel (M).- Entrenament mental i de la concentració Cooppel des del silenci amb tasques proposades. Consciència i gestió de les Ones Cerebrals (O.C.)

3.-Identificar dianes (EN) estratègiques d'aprenentatge (IDEA) i crear de forma cooperativa blancs estels del record (fórmula F3R#R@N) Estratègies neurosensorials i narratives. Laboratori EN

4.- Fabricació de recursos. Cooppelfactoria de tallers.(T) El personal participatiu crea els materials dels jocs a partir de les demandes de les tasques escolars per casa i de l'estudi. Jocs de taula i de tauler. Jocs tradicionals.


Trobades Cooppel Social.- (S)

*.- Trobades de concentració interactiva de multituds (CiM) convocades o invitades. En les espais dels clubs i en la seu de la Federació FEM Tallents Cooppel.

COMeNTS 

4.7.- Competències.- 

Competències sobre tot de la comunicació, de la creativitat i de la cooperació d'acord al disseny DUA i els objectius ODS 2030


4.8.- Recursos.-

Ús dels recursos ordinaris i habituals, de reciclatge amb elaboració de targetes, de taulers, de materials fungibles, etc.

4.9.- Inversió de l'ajut econòmic de la subvenció. 

Si es consolida l'organització de la Federació fomentarem com a jocs l'aprenentatge tricompetencial del segle XXI: Cooppel.


4.10.- Aspectes que s'aplicarà la subvenció o ajut:

1.- Personal contractat: doble perfil administratiu i educatiu. Seu de la Federació Cooppel. Ateneu de Tarragona. Caldrà seleccionar al personal per criteris de mèrits, capacitats i experiència. Perfils educatiu i tècnic administratiu.

2.- Material fungible

3.- Lloguer de locals si en cal

4.- Assegurances del personal voluntari, professional i usuari.

5.- Gestoria del projecte i gestió administrativa. 

4.11.- Personal voluntari.- 

Amb la participació, assessorament psicopedagògic i impulsor de la Causa Cooppel per la pau. Josep Maria Ferran i Torrent, entre altres professionals voluntaris

4.12.- Impacte entorn. 

Municipal. Federacions veïnals. Territorial: Federació d'Ateneus i de les entitats socials  la FCVS.

Constitució de la Federació Cooppel per la Pau, amb clubs a:

Tarragona:

- Espai Jove Kesse de Tarragona

- Institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona

- Ateneu de Tarragona

- Obert a les AAVV de la ciutat. AVF Segle XXI.-

- Casa del Mar 

Baix Camp

- L'Aleixar. Casa de Cultura. Societat Recreativa la Unió.

El Priorat

- Cabacés. Abadia. Societat Recreativa la Unió

4.13.- Projecció de futur.- 

És un projecte de prova per a impulsar la creativitat de la joventut. Per a generalitzar i ser iniciativa autònoma de cara el futur.

5.- Compromís.- 

Voluntari, assessorament, investigació tesi postulant. Pel professor en Josep Maria Ferran i Torrent

5.1.- Impacte a l'entorn educatiu dels municipis indicats:

Serà una experiència digna per a fer-se difusió per a fomentar la cooperació de les escoles instituts, museus i biblioteques municipals durant i per després del present projecte.

Obert a joves entre 12 a 18 anys. Amb risc de vulnerabilitat. Amb mentoria social. Amb perspectiva inclusiva i igualitària.





        Ferran en la dinamització de grups



5.2.- Planificació immediata:
1.- Dissenyar el projecte, buscar avals de suports i planificar-lo
2.- Campanya de comunicació i compromís on tindrem clubs Cooppel: Tarragona, l'Aleixar i Cabacés.
3.- Elaborar el projecte per a cercar recursos i subvencions.
4.- Posar en marxa de famílies i joves interessats pel proper curs 2025-26.-

5.- Actes de presentació:

            A partir de setembre 2025. Curs 2025-26

5.1.- Tarragona, ciutat.-

Subdelegació del Govern a Tarragona, plaça Imperial Tarraco. Sala d'actes. SSTT de Cultura del carrer Major de Tarragona. Ateneu de Tarragona. Institut Antoni de Martí i Franquès. Casa del Mar.

        5.2.-  Falset.- 

Biblioteca de Falset.

         5.3.-  L'Aleixar.-  

Casa de cultura de l'Aleixar.

        5.4.- Cabacés.-  

Societat de Cabacés. 

                    5.5.- El Vendrell. Centre Fàtima.   

         5.6.- Cambrils 


6.- Organització 

Seu central de la Federació Cooppel:

Ateneu de Tarragona. Oficina i reunió un dia a la setmana

Seus dels Clubs Cooppel locals :

1.- Ateneu de Tarragona, un dia al mes i escola un dia a la setmana. Obert a les famílies.

2.- IAMF, quatre dies a la setmana, sols alumnat del mateix institut.

3.- AMAT, dos dies a la setmana. Per a totes les edats

4.- Espai Jove Kesse, un dia a la setmana, obert al públic jove, respectant les normes del centre.

5.- Espais municipals: biblioteca, museu, entitats, SRU de Cabacés (el Priorat). Abadia. Obert a totes les edats.

6.- Casa de Cultura de l'Aleixar (el Baix Camp). Un o dos dies al mes. Obert a totes les edats.

7.- Atenció telemàtica Meet, reunió un dia a la setmana.


7.- Suports i col·laboracions:

Ateneu de Tarragona (FAC). Federació veïnal. Institut AMF, AMAT, SRU, Ajuntaments, Espai Jove Kesse, Biblioteca de Falset, Biblioteca de Torreforta, Casa de Cultura, etc..... Priorem Priorat de ràdio Falset.

8.- Projecte dins d'una entitat present a la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS).

 

6.- Fonts.-

Més info per a utilitzar l'espai jove Kesse de Tarragona

 https://tarragonajove.org/demanda-activitat/



7.- Formulari d'avals de suport al pla 2025-2030.-

Les persones, entitats (associacions i federacions) i recursos (museus i biblioteques) d'aquesta llista avalen que donen suport, acolliran i facilitaran que es puguin dur a terme activitats dins del programa propi.
Es comprometen a fer difusió i a acollir, així com endagar tota una sèrie de mesures i atencions a les persones segons la legislació present i la declaració dels Drets Humans.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

242.- Avui hem celebrat els 35 anys de ràdio local de Ferran de la Cooppel a l'Ateneu de Tarragona.-

249.- Iniciem un nou curs de conversa pel record a la residència assistida SUITE de Cambrils

256.- PRESIDÈNCIA AUDIÈNCIA PROVINCIAL. Entrevista avui dia 20 de novembre de 2024