264.- FEM TALENTS COOPPEL .- Projecte juvenil obert a totes les edats del pla específic Federació Cooppel. 2025-26.-
FEM TALENTS COOPPEL.
"Tota persona té talent per a viure i per a conviure" Sols cal que l'ajudem a descobrir-lo
Projecte de cara a la planificació 2025-26
Oberts als propers cursos 2026-27, 2027-28 i 2028-29 fins a 2029-30 ODS 2030
PROPOSTA ACTUAL "2025-26".-
1.- Títol del pla específic de la Causa Cooppel per la Pau.-
FEM Talents Cooppel.-
2.- Mòbil.-
3.- Responsabilitats distribuïdes
4.- Bases de la present Investigació Acció i de la Pràctica Reflexiva de la tesi postulant.-
5.- Compromís personal i col·lectiu.
6.- Fonts referència
1.- Títol del pla específic.-
FEM Talents Cooppel
Programa de cara a fonamentar el talent de les persones i a consolidar la coordinadora denominada Federació d'Entrenament Mental pel sentit Cooperatiu (PER LA PAU).
FEM Talents Cooppel, com a projecte d'innovació i d'investigació en educació social. Projecte de constitució de clubs de persones, familiars, clubs locals i la seva coordinació.
Per a la igualtat, tendències actuals feminismes i a favor de l'equitat. Drets Humans. Dret a la nova oportunitat.
Tenim codi ètic. Garantia de confidencialitat en les nostres consultes i converses.
Dins de cada grup, equip o club Cooppel hi haurà un "Punt Lila Irisat" (PLI) per a informar i animar per la igualtat, la salut i la cultura.
https://agendaanims.blogspot.com/2025/01/267-iniciatives-favor-de-la-cultura-per.html
2.- Mòbil.-
Els ODS 2030. El gran repte de la Intel·ligència Artificial (I.A.).-
Consisteix en fomentar els valors educatius en el segle XXI segons la UNESCO i les tendències a Catalunya sobre la innovació educativa.- En especial adolescents de l'ESO, joves i per a totes les edats. Fomentar tot tipus de voluntariat i en més concret el voluntariat social, el servei comunitari i l'aprenentatge servei.
Organitzar bones pràctiques, fer difusió i animar a la pràctica de la Cooppel.
Promoure els protocols de convivència i seguretat, el marc del voluntariat i els valors del segle XXI.
3.- Responsabilitats.-
3.1.- Responsable pedagògic voluntari.-
Responsable sols de la coordinació i de la direcció pedagògica: Josep Maria Ferran i Torrent. Impulsor Causa Cooppel per la Pau 2030. Investigació en rols, estratègies i noves pràctiques segle XXI.
3.2.- Altres persones responsables.
- Finançament, gestió de projectes
- Entitats cooperants
- Personal tècnic i monitoratge
- Personal voluntari
4.- Bases de la Investigació-Acció i Pràctica Reflexiva de la tesi postulant.-
4.1.- Conceptes clau:
- Disseny Universal dels Aprenentatges (D.U.A.), el present i el futur de la Intel·ligència Artificial (I.A.) i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (O.D.S.)
Aquest projecte és una experiència dins de la trajectòria de més de 20 anys que després de 2025 es pot multiplicar a partir de 2026 a centres educatius, a biblioteques municipals i a museus de tot arreu. Cada família, cada museu, cada biblioteca pot ser un club Cooppel.
4.2.- Experiència educativa i pedagògica prèvia del responsable voluntari.-
Josep Maria Ferran des de 1976 va iniciar projectes solidaris locals i des del 1985 porta a terme la creació de jocs didàctics, el programa PTE de l'ICE- UB, amb diverses experiències educatives, projectes, ICE-UPC, ICE-URV fins avui el pla Cooppel per la Pau i el programa Cooppel de suport a les famílies des de 2011. Cooppel és la marca solidària des de 2011 i F3R#RAN és la tècnica mental pràctica d'entrenament lúdic (PEL) del record, ponent a congressos nacionals i internacionals i en les jornades DIM EDU a nivell estatal obertes a nivell internacional
4.3.- Objectiu general:
Atenció educativa a persones segons la pràctica Cooppel
Amb prioritats a persones vulnerables i amb risc de marginació: A joves ESO entre 12 a 16 anys. Oberts a aprenentatge servei, pràctiques o activitats lúdiques obert a joves fins els 25 anys que aprenen les llengües oficials , fan arrelament i que opten per al voluntariat en els presents objectius . joves tutelats i Ex-tutelats.
Obert per a totes les edats
4.4.- Programa obert a altres projectes.-
Programa per a potenciar la creativitat, la comunicació i la cooperació per a joves, que dins d'aquest marc puguin generar rols i que al final farem una memòria per a la difusió en consonància amb la UNESCO.
4.5.- Objectius concrets.-
Com gestionar el record i el neuroaprenentatge a favor de la igualtat entre les persones, segons la pràctica Cooppel. Des d'una perspectiva innovadora basada en principis científics i en la neurociència.- Millorar el rendiment acadèmic, les actituds a l'aprenentatge, les produccions i els productes creatius i la satisfacció en aprendre a joves en prioritat entre 12 i 18 anys. Poden col·laborar amb edats entre 19 i 25 anys.
5.6.- Activitats de la pràctica Cooppel.-
Activitats en cercle col·loquial on es plantegen com a projectes la gestió de coneixements que hem d'aprendre jugant.
Observació de les oportunitats dels aprenentatges, anàlisi de dades, interpretació i intervenció segura (OASIS)
Tallers de 30 a 45 minuts de:
Entorn cultural.-
0. - Visita Cooppel del lloc sigui museu, biblioteca, espai natural, urbà o rural.
Competències comunicatives, creatives i cooperatives.-
1.- Comunicació oral.-(Co) Càsting o teatre. Rols d'identitat i d'estratègia. Oratòria. Conversa animadora
2.- Meditació Cooppel (M).- Entrenament mental i de la concentració Cooppel des del silenci amb tasques proposades. Consciència i gestió de les Ones Cerebrals (O.C.)
3.-Identificar dianes (EN) estratègiques d'aprenentatge (IDEA) i crear de forma cooperativa blancs estels del record (fórmula F3R#R@N) Estratègies neurosensorials i narratives. Laboratori EN
4.- Fabricació de recursos. Cooppelfactoria de tallers.(T) El personal participatiu crea els materials dels jocs a partir de les demandes de les tasques escolars per casa i de l'estudi. Jocs de taula i de tauler. Jocs tradicionals.
Trobades Cooppel Social.- (S)
*.- Trobades de concentració interactiva de multituds (CiM) convocades o invitades. En les espais dels clubs i en la seu de la Federació FEM Tallents Cooppel.
COMeNTS
4.7.- Competències.-
Competències sobre tot de la comunicació, de la creativitat i de la cooperació d'acord al disseny DUA i els objectius ODS 2030
4.8.- Recursos.-
Ús dels recursos ordinaris i habituals, de reciclatge amb elaboració de targetes, de taulers, de materials fungibles, etc.
4.9.- Inversió de l'ajut econòmic de la subvenció.
Si es consolida l'organització de la Federació fomentarem com a jocs l'aprenentatge tricompetencial del segle XXI: Cooppel.
4.10.- Aspectes que s'aplicarà la subvenció o ajut:
1.- Personal contractat: doble perfil administratiu i educatiu. Seu de la Federació Cooppel. Ateneu de Tarragona. Caldrà seleccionar al personal per criteris de mèrits, capacitats i experiència. Perfils educatiu i tècnic administratiu.
2.- Material fungible
3.- Lloguer de locals si en cal
4.- Assegurances del personal voluntari, professional i usuari.
5.- Gestoria del projecte i gestió administrativa.
4.11.- Personal voluntari.-
Amb la participació, assessorament psicopedagògic i impulsor de la Causa Cooppel per la pau. Josep Maria Ferran i Torrent, entre altres professionals voluntaris
4.12.- Impacte entorn.
Municipal. Federacions veïnals. Territorial: Federació d'Ateneus i de les entitats socials la FCVS.
Constitució de la Federació Cooppel per la Pau, amb clubs a:
Tarragona:
- Espai Jove Kesse de Tarragona
- Institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona
- Ateneu de Tarragona
- Obert a les AAVV de la ciutat. AVF Segle XXI.-
- Casa del Mar
Baix Camp
- L'Aleixar. Casa de Cultura. Societat Recreativa la Unió.
El Priorat
- Cabacés. Abadia. Societat Recreativa la Unió
4.13.- Projecció de futur.-
És un projecte de prova per a impulsar la creativitat de la joventut. Per a generalitzar i ser iniciativa autònoma de cara el futur.
5.- Compromís.-
Voluntari, assessorament, investigació tesi postulant. Pel professor en Josep Maria Ferran i Torrent
5.1.- Impacte a l'entorn educatiu dels municipis indicats:
Serà una experiència digna per a fer-se difusió per a fomentar la cooperació de les escoles instituts, museus i biblioteques municipals durant i per després del present projecte.
Obert a joves entre 12 a 18 anys. Amb risc de vulnerabilitat. Amb mentoria social. Amb perspectiva inclusiva i igualitària.
Ferran en la dinamització de grups
1.- Dissenyar el projecte, buscar avals de suports i planificar-lo2.- Campanya de comunicació i compromís on tindrem clubs Cooppel: Tarragona, l'Aleixar i Cabacés.3.- Elaborar el projecte per a cercar recursos i subvencions.4.- Posar en marxa de famílies i joves interessats pel proper curs 2025-26.-
5.- Actes de presentació:
A partir de setembre 2025. Curs 2025-26
5.1.- Tarragona, ciutat.-
Subdelegació del Govern a Tarragona, plaça Imperial Tarraco. Sala d'actes. SSTT de Cultura del carrer Major de Tarragona. Ateneu de Tarragona. Institut Antoni de Martí i Franquès. Casa del Mar.
5.2.- Falset.-
Biblioteca de Falset.
5.3.- L'Aleixar.-
Casa de cultura de l'Aleixar.
5.4.- Cabacés.-
Societat de Cabacés.
5.5.- El Vendrell. Centre Fàtima.
5.6.- Cambrils
6.- Organització
Seu central de la Federació Cooppel:
Ateneu de Tarragona. Oficina i reunió un dia a la setmana
Seus dels Clubs Cooppel locals :
1.- Ateneu de Tarragona, un dia al mes i escola un dia a la setmana. Obert a les famílies.
2.- IAMF, quatre dies a la setmana, sols alumnat del mateix institut.
3.- AMAT, dos dies a la setmana. Per a totes les edats
4.- Espai Jove Kesse, un dia a la setmana, obert al públic jove, respectant les normes del centre.
5.- Espais municipals: biblioteca, museu, entitats, SRU de Cabacés (el Priorat). Abadia. Obert a totes les edats.
6.- Casa de Cultura de l'Aleixar (el Baix Camp). Un o dos dies al mes. Obert a totes les edats.
7.- Atenció telemàtica Meet, reunió un dia a la setmana.
7.- Suports i col·laboracions:
Ateneu de Tarragona (FAC). Federació veïnal. Institut AMF, AMAT, SRU, Ajuntaments, Espai Jove Kesse, Biblioteca de Falset, Biblioteca de Torreforta, Casa de Cultura, etc..... Priorem Priorat de ràdio Falset.
8.- Projecte dins d'una entitat present a la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS).
6.- Fonts.-
Més info per a utilitzar l'espai jove Kesse de Tarragona
https://tarragonajove.org/demanda-activitat/
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada