215.- FERRAN exposà l'estudi de la transmediació social a la URV en les jornades anuals de mediació professional.-

Tesi servei: 
Demostrar que l'afirmació o proposició següent :   
"Com més transmediació hi hagi a la societat, més motivació, necessitat i més útil serà la mediació professional per a la conciliació abans del judici i afavorir així la justícia restaurativa. És una evidència"


Hem participat en la jornada professionals de la mediació (ADR, MASC), jutgesses de pau i professionals col·legiats de psicologia, pedagogia, treball social, advocacia, que exerceixen mediació als serveis socials de Tarragona, administració de finques, en criminologia, justícia, estudiants i professorat de la URV, UOC i són ja les XII jornades i són obertes 



 En FERRAN exposà l'estudi i la pròpia experiència professional i voluntaria APS de la "transmediació social" 2000-2030 a la URV dins del programa de les jornades anuals de la mediació professional de Tarragona.


Primer va exposar la ponència i després amb l'ajuda de na Fina Masip va dinamitzar el taller amb dinàmica de grups, per a discernir el que es propi de diversos casos de mediació professional i qualificada o propi d'altres tipus de mediació, assessorament o facilitació en una llista de 15 casos diferents reals.



En Ferran i na Fina, matrimoni C@LCs, en una sessió de la tutoria a 1r ESO per a explicar i fer un taller sobre com aplicar el Cooppel en la millora d'aprendre a aprendre a l'institut Anton de Martí i Franquès que són professors ad honorem jubilats col·laboradors en Educació.


LA PRESENTACIÓ.-
Per part de na Maria José, Mediadora de l' IMSST

El Sr. Ferran jm. autodidàcta en la mediació, professional de l'educació malgrat ara està com a  jutge de pau titular format pel Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada de la Generalitat, ha exercit la mediació en el món professional com a psicopedagog de l'EAP (2003-11) i com a formador de la FAPAC a la demarcació de Tarragona amb Fina Masip 1999-2009. A més des de l'any 2000 va iniciar la mediació veïnal, fins a presentar el projecte "BON VEÏNAT" en el 2021, a l'Ateneu de Tarragona.
EN RESUM
Va enfocar la transmediació social que és des de la visió sistèmica inclusiva el paper de la mediació des de la ciudadania com a persones, bàsica i general, per passar amb l'associacionisme i sobre tot veïnal, per entrar en la mediació des dels professionals que fan mediació fins a culminar en el paper de la mediació professional.
La tesi és la millora de les competències en la transmediació social suposaria més benestar i més  justícia basada millor en la mediació professional  que arribar als Jutjats els quals estan col·lapsats i amb manca de personal.
Tesi que desenvolupa de forma silenciosa en la Federació Veïnal Segle XXI de Tarragona oberta a totes les AAVVs de la ciutat, així en més antiguetat des de 2000 en l'AAVV Verge del Carme de Tarragona, a més d'atenció als Drets Humans en la comarca del Priorat, Reus, Cambrils i la ciutat de Tarragona. A més de les vocalies de l'Ateneu de Tarragona, referent territorial de la SCP-IEC i vocalia general de l'AESPAT
Ara està de coordinador territorial de Tarragona  de la Federació Catalana de Voluntariat Social

LA PONÈNCIA  I EL TALLER AMB DINÀMICA DE GRUPS.- 

Taller d’habilitats per a la mediació constructiva de la pau, de la salut, de la seguretat en la convivència comunitària, familiar i veïnal. Mediació associativa.

Cal considerar 7 claus per a desenvolupar socialment la identitat, la pertinença i la participació, en una visió de la mediació des de la ciutadania com a persones, per passar al nivell associatiu per arribar a la mediació professionalitzada, que mereix el seu reconeixement en tots els sentits

Les regles de joc del taller: escolta activa, repte d’escenificació col·lectiva. Creiem el codi de participació. Confidencialitat i evitar estigmatitzar. Preguntar i/o reformular.

Les 7 claus des de l’escolta activa per analitzar el cas, completar-lo i com intervenir de cara a prevenir o en altres situacions.

1.- CADA PERSONA ÉS UN UN MÓN ÚNIC. Cal respectar. Per mitjà de la conversa podem ajudar FINS COMUNS. Autonomia, empoderament, equitat i igualtat, sistèmic i inclusiu, convivencial, comunitari, creatiu i cooperatiu. Cada ment humana és singular, única. Subjectivisme. Complexitat. Volatilitat. Ambigüitat i Incertesa. La importància de la neurociència i de la nerusensorialitat en les persones. Pensament emocional. Impressió-Percepció-Apreciació i Valoració. Autories com MASLOW el cami cap a l'autorealització, KOHLBERG el contracte i el creixement moral, DILTS, la força de la identitat. BLOOM, com aprenem  ens poden ajudar.

2.- TENIR CLAR ON ES TROBEM I CAP A ON PODEM ANAR. La piràmide progressiva de la transmediació o mediació a través de l'organització social 1.- El nivell de la mediació professional (JdePau, ADR, MASC) i els altres tres nivells 2.- El professional que pot fer mediació (ORC policia, salut; administració de finques, EAP, equip directiu d'un centre educatiu etc.), 3.- La mediació associativa des de càrrecs, rols socials d'escales de veïnat, associacions i/o federacions i 4.- Des de la base de la ciutadania i de la convivència (amistats, colles, familia, etc). Cal trobar la mediació més adequada segons cada cas. Normalment anem del nivell base 4 per anar pujant fins a l'1.

3.- ELS ROLS I LES NARRATIVES QUE EXPLIQUEN EL CONFLICTE PER TOTES LES PARTS.- Cal identificar els tres rols: Provocació, Víctima i Salvació (PVS)  i el guió del problema, nus, desenllaç i final. Escoltant a tothom relacionat. Pensem que cada persona pot ser P per un tema i V per un altra. Que si es pot tenir en compte ens pot ajudar a empoderar a les parts cap a la conciliació. La visió és sistèmica i la dinàmica dialògica.

4.- CAL ANALITZAR EL COMPORTAMENT  E—R----Q (natural o arbitrària premis i càstigs ).  Prevenir---Resolució- Restauració- Sanció. Tothom té els seus mòbils. Les sentències judicials en si no afavoreixen el creixement personal i interpersonal, victimitzen i no modifiquen conductes no dessitjades o que generen danys i perjudicis. És una mala educació a la por i a la culpa. A part dels temps d'espera i dels processos de dol adaptables a la dependència jerarquitzada en lloc de l'empoderament cap a l'autorealització

5.- LA PLURALITAT DELS MÒBILS DE LES PERSONES . La motivació de les persones . Quins són els motius i el mòbils. La diversitat de les motivacions per a poder facilitar estratègies de conscienciació i sensibilització com:  5.1.- El sentit de la vida o  Ikigai (el que es pagable, el que és agradable, necessari, el que es sap fer i se és competent, 5.2.- La motivació pels beneficis les tasques poden ser:  personal, íntim afectiu, família, civisme "estic dins del grup", voluntariat (donar sense res a canvi", laboral, es cobra per la feina), i 5.3.- L''ocupació del temps segons l'Anàlisi Transaccional (AT) (rituals, passatemps, activitat, intimitat, aïllament, jocs psicològics), i 5.4.- Finalment considera la fase del  procés de dol i les emocions imperants segons E. Kubler Ross: por, ràbia, tristesa, negociació, afecte, acceptació.

6.- MESURES IMMEDIATES PER PART DE LES PERSONES IMPLICADES cal escolta activa, recollir informació i de forma prioritària cal eliminar la causa del conflicte i buscar reconstruir vincles de bones relacions per mitjà d'estratègies de prevenció: protecció limitar, evitar, distanciar, permisos: proposar, dilemes, invitacions. Promoure iniciatives.   Tot des de els processos de cada persona, les seves motivacions i el seu sentit de la vida. 

7.- CONSCIENCIACIÓ. A base d'aprendre de forma col·lectiva i construir protocols de comunicació comunitària de tots els implicats en la convivència. Aprendre i compartir experiències i situacions que és resolen com aprendre a prevenir-les. Informar, prevenir, resoldre, restituir i aprendre

 

TALLER DE DINÀMICA DE GRUPS ENTRE MÉS D'UN CENTENAR DE CASOS REALS, 

ESCOLLITS ELS 15 SEGÜENTS PER A DISCERNIR SI SÓN DERIVACIONS, FACILITACIONS, ORIENTACIÓ, ASSESSORAMENT O POT DONAR PAS A LA MEDIACIÓ ABANS D'ENTRAR EN UN PROCÉS JUDICIAL:

1.- Cita prèvia. Certificat de delictes sexuals.

2.- Proposta de la nova iniciativa veïnal: participar en la millora del barri o d’un carrer

3.- Vacunes grip i COVID. CAP de salut.

4.- Dona amb fills i filles es preocupa per a fer testament.

5.- Una germana ocupa una casa que es de les dues i té pressions.

6.- Recollir olives a mitges i ara no paga ni l’oli ni els euros que deu.

7.- Va fer un deute i ara li demanen que el torni. La llei de la segona oportunitat.

8.- Humitats al veïnat. Jardí arrendat a propietari.

9.- Cues a la SS de Via Roma.

10.- Gos borna a les nits al balcó de la propietat.

11.- Dona vol fer testament vital, no sap com començar

12.- Denúncies per injúries, amenaces, coaccions i vexacions.

13.- Queixa un sense sostre a la porta del carrer, dorm en el banc.

14.- Família nombrosa i escolarització obligatòria de tres fills en un mateix centre.

15.- Permís d’obres a la façana condicionat a que dos propietaris arrengin el seu balcó

Més info:

https://dinament.blogspot.com/2023/10/81-taller-en-les-jornades-de-mediacio.html

Escriu al what’s 619 79 39 69 . Si truques deixa el teu nom i motiu i et contestem el més aviat millor


De cara a l'aprenentatge servei universitari i els projectes dels estudiants.-
Portem a terme el foment de l'aprenentatge servei a la universitat amb projectes de TRFG i TRFM així col·laborem amb estudiants de pràctiques. 
La transmediació social obre portes a treballs d'aprenentatge servei universitari ja en el curs 2021-22 en pedagogia sobre els beneficis del Cooppel en l'institut Antoni Mart´Franquès que després en el 2023 Nadia Nieto guanyà el segon premi de pedagogia de Catalunya del COPEC, un sobre enginyeria informàtica de com aplicar el Cooppel en jocs informàtics i en el curs 2022-23 un sobre dret, la protecció dels animals al Priorat que el programa Cooppel fomentarà la protecció dels animals en concret les abelles, els rat-penats i els llangardaixos entre altres.
El concepte de la transmediació social pot inspirar i ubicar nous projectes dels diversos estudis universitaris de la URV amb els col·legis professionals corresponents organitzadors d'aquestes jornades.

Les jornades:


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

211.- (ES) De diverses ciutats d'Espanya, dimecres a Madrid, el programa Cooppel un taller telemàtic

221.- El poble de Cabacés protagonista de la seva Festa Major 2024