215.- FERRAN exposà l'estudi de la transmediació social a la URV en les jornades anuals de mediació professional.-
En FERRAN exposà l'estudi i la pròpia experiència professional i voluntaria APS de la "transmediació social" 2000-2030 a la URV dins del programa de les jornades anuals de la mediació professional de Tarragona.
En Ferran i na Fina, matrimoni C@LCs, en una sessió de la tutoria a 1r ESO per a explicar i fer un taller sobre com aplicar el Cooppel en la millora d'aprendre a aprendre a l'institut Anton de Martí i Franquès que són professors ad honorem jubilats col·laboradors en Educació.
Taller d’habilitats per a la
mediació constructiva de la pau, de la salut, de la seguretat en la convivència
comunitària, familiar i veïnal. Mediació associativa.
Cal considerar 7 claus per a desenvolupar socialment la identitat, la pertinença i la participació, en una visió de la mediació des de la ciutadania com a persones, per passar al nivell associatiu per arribar a la mediació professionalitzada, que mereix el seu reconeixement en tots els sentits
Les regles de joc del taller:
escolta activa, repte d’escenificació col·lectiva. Creiem el codi de
participació. Confidencialitat i evitar estigmatitzar. Preguntar i/o
reformular.
Les 7 claus des de l’escolta activa per analitzar el cas, completar-lo i
com intervenir de cara a prevenir o en altres situacions.
1.- CADA PERSONA ÉS UN UN MÓN ÚNIC. Cal respectar. Per mitjà de la conversa podem ajudar FINS COMUNS. Autonomia, empoderament, equitat i igualtat, sistèmic i inclusiu, convivencial, comunitari, creatiu i cooperatiu. Cada ment humana és singular, única. Subjectivisme. Complexitat. Volatilitat. Ambigüitat i Incertesa. La importància de la neurociència i de la nerusensorialitat en les persones. Pensament emocional. Impressió-Percepció-Apreciació i Valoració. Autories com MASLOW el cami cap a l'autorealització, KOHLBERG el contracte i el creixement moral, DILTS, la força de la identitat. BLOOM, com aprenem ens poden ajudar.
2.- TENIR CLAR ON ES TROBEM I CAP A ON PODEM ANAR. La piràmide progressiva de la transmediació o mediació a través de l'organització social 1.- El nivell de la mediació professional (JdePau, ADR, MASC) i els altres tres nivells 2.- El professional que pot fer mediació (ORC policia, salut; administració de finques, EAP, equip directiu d'un centre educatiu etc.), 3.- La mediació associativa des de càrrecs, rols socials d'escales de veïnat, associacions i/o federacions i 4.- Des de la base de la ciutadania i de la convivència (amistats, colles, familia, etc). Cal trobar la mediació més adequada segons cada cas. Normalment anem del nivell base 4 per anar pujant fins a l'1.
3.- ELS ROLS I LES NARRATIVES QUE EXPLIQUEN EL CONFLICTE PER TOTES LES PARTS.- Cal identificar els tres rols: Provocació, Víctima i Salvació (PVS) i el guió del problema, nus, desenllaç i final. Escoltant a tothom relacionat. Pensem que cada persona pot ser P per un tema i V per un altra. Que si es pot tenir en compte ens pot ajudar a empoderar a les parts cap a la conciliació. La visió és sistèmica i la dinàmica dialògica.
4.- CAL ANALITZAR EL COMPORTAMENT E—R----Q (natural o arbitrària premis i càstigs ). Prevenir---Resolució- Restauració- Sanció. Tothom té els seus mòbils. Les sentències judicials en si no afavoreixen el creixement personal i interpersonal, victimitzen i no modifiquen conductes no dessitjades o que generen danys i perjudicis. És una mala educació a la por i a la culpa. A part dels temps d'espera i dels processos de dol adaptables a la dependència jerarquitzada en lloc de l'empoderament cap a l'autorealització
5.- LA PLURALITAT DELS MÒBILS DE LES PERSONES . La motivació de les persones . Quins són els motius i el mòbils. La diversitat de les motivacions per a poder facilitar estratègies de conscienciació i sensibilització com: 5.1.- El sentit de la vida o Ikigai (el que es pagable, el que és agradable, necessari, el que es sap fer i se és competent, 5.2.- La motivació pels beneficis les tasques poden ser: personal, íntim afectiu, família, civisme "estic dins del grup", voluntariat (donar sense res a canvi", laboral, es cobra per la feina), i 5.3.- L''ocupació del temps segons l'Anàlisi Transaccional (AT) (rituals, passatemps, activitat, intimitat, aïllament, jocs psicològics), i 5.4.- Finalment considera la fase del procés de dol i les emocions imperants segons E. Kubler Ross: por, ràbia, tristesa, negociació, afecte, acceptació.
6.- MESURES IMMEDIATES PER PART DE LES PERSONES IMPLICADES cal escolta activa, recollir informació i de forma prioritària cal eliminar la causa del conflicte i buscar reconstruir vincles de bones relacions per mitjà d'estratègies de prevenció: protecció limitar, evitar, distanciar, permisos: proposar, dilemes, invitacions. Promoure iniciatives. Tot des de els processos de cada persona, les seves motivacions i el seu sentit de la vida.
7.- CONSCIENCIACIÓ. A base d'aprendre de forma col·lectiva i construir protocols de comunicació comunitària de tots els implicats en la convivència. Aprendre i compartir experiències i situacions que és resolen com aprendre a prevenir-les. Informar, prevenir, resoldre, restituir i aprendre
TALLER DE DINÀMICA DE GRUPS ENTRE MÉS D'UN CENTENAR DE CASOS REALS,
ESCOLLITS ELS 15 SEGÜENTS PER A DISCERNIR SI SÓN DERIVACIONS, FACILITACIONS, ORIENTACIÓ, ASSESSORAMENT O POT DONAR PAS A LA MEDIACIÓ ABANS D'ENTRAR EN UN PROCÉS JUDICIAL:
1.- Cita prèvia. Certificat de
delictes sexuals.
2.- Proposta de la nova iniciativa
veïnal: participar en la millora del
barri o d’un carrer
3.- Vacunes grip i COVID. CAP de
salut.
4.- Dona amb fills i filles es
preocupa per a fer testament.
5.- Una germana ocupa una casa que
es de les dues i té pressions.
6.- Recollir olives a mitges i ara
no paga ni l’oli ni els euros que deu.
7.- Va fer un deute i ara li demanen
que el torni. La llei de la segona oportunitat.
8.- Humitats al veïnat. Jardí
arrendat a propietari.
9.- Cues a la SS de Via Roma.
10.- Gos borna a les nits al balcó
de la propietat.
11.- Dona vol fer testament vital,
no sap com començar
12.- Denúncies per injúries,
amenaces, coaccions i vexacions.
13.- Queixa un sense sostre a la
porta del carrer, dorm en el banc.
14.- Família nombrosa i
escolarització obligatòria de tres fills en un mateix centre.
15.- Permís d’obres a la façana
condicionat a que dos propietaris arrengin el seu balcó
Més info:
https://dinament.blogspot.com/2023/10/81-taller-en-les-jornades-de-mediacio.html
Escriu al what’s 619 79 39 69 . Si truques deixa el teu nom i motiu i et contestem el més aviat millor
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada