54.- PRINCIPIS CIENTÍFICS I ELS TEOREMES COOPPEL.- EL PLA COOPPEL PER LA PAU -ECONOMIA SOCIAL I SOLIDÀRIA. (ESS).- Causa Cooppel som des d'avui la Iniciativa SiS Permanent d'Ajuda i Suport a persones, entitats i recursos en ESS.-

COOPPEL-ESS

EL PLA COOPPEL PER LA PAU - ECONOMIA SOCIAL I SOLIDÀRIA. (ESS).- 

Causa Cooppel som des d'avui una iniciativa "ESS".

La Iniciativa SiS Permanent  d'Ajuda i Suport a persones, entitats i recursos en ESS.-

Estem oberts a col·laborar, participar i cooperar amb persones, entitats i recursos EES.

LOGO DE LA CAUSA COOPPEL. EL SiS 
Iniciativa SiS Solidària internacional Sense fronteres. 
Suport Iniciativa Sistèmica de colors olímpics per la pau i ecològics per la sostenibilitat.- 

Pla 2030 de la Causa Cooppel per la Pau
Programa general 2023 amb programes de voluntariat social, educatiu, cultural, veïnal, etc.
Projectes en marxa d'atenció a les persones soles, a les persones i a les seves famílies i a les persones i les seves associacions.

Programa d'atenció a les persones, les entitats i els recursos: Impulsem Cooppel
Impulsem Interès Laboral del Cooppel ( IILC.pj)
  Els que hi participeu tindreu un certificat per hores de Causa Cooppel per la pau. Associació Ceradai.

I.- Comunicació:

De cara a la comunicació hi han uns set punts clau per a entendre i motivar el Cooppel i que girarà la presentació, l'entrevista de contracte o la publicitat i són:

01.- Segle XXI. El nou repte competencial.- 
Les competències que s'aprenen avui a l'escola-institut no tenen res a veure amb les que la ciutadania adulta dels anys 2030-2050. El Cooppel desenvolupa des de l'oci i de cara aplicar-lo al currículum competencial ara als nostres fills i filles les competències amb futur: comunicació, creativitat i cooperació. El talent sistèmic íntim, solidari, amb do, en els quatre àmbits de la salut bidimensional: cos-ment. 

1.- Cos i psicosomàtic. Immunologia. La sanació preventiva, resolutiva i restaurativa permanent en aprendre a aprendre sempre.
2.- Psicològic i mental. Les psicologies psicoanàlisi, anàlisi transaccional, PNL, EFT, cognitiu i conductisme.
3.- Moral i ètic. Codi ètic i compromís.
4.- Espiritual . Posició existencial positiva. Cultura de la supervivència espiritual.

02.- La nostra ment és com un mòbil de darrera generació. 
La Ment humana és més que un mòbil de darrera generació però funciona en part com un mòbil (segons la Teoria de la Intel·ligència del PASS) i el Cooppel ho explica i practica segons la Neurociència. La neuro-autoritat o l'ADN de les nostres decisions.

 03.- Cal tenir cadascú l'autoritat sobre la nostra pròpia ment.- 
Entrem en la nostra pròpia ment. 
El Silenci Intern Mental. Observem com es trenca el nostre silenci mental. Què ens passa?  El pols i la respiració. La dinàmica mental de Decisiologia: Els neuro-mòbils i els senso-externs. La relació entre l'Anàlisi Transaccional l'estructura de la personalitat PAN i l'ADN de l'autoritat mental de les nostres decisions.

04.- Observem la història de les cultures per la supervivència de les nostres civilitzacions. Les tasques d'entrenament mental i social per la supervivència.-
Analitzant i interpretant com funciona la nostra ment com la podem dirigir, controlar i programar? Cooppel com cooperar en la (P) pràctica de (E) l'entrenament (L) lúdico -mental.

 05.- Aprenem com els escacs el control mental d'aprendre a aprendre sempre. 
Les peces d'escacs les tenim en la nostra ment ( mòbils mentals). Els moviments de les nostres peces mentals, les estratègies de sortida, les de joc mig i les estratègies finals.

06.- Taller pràctic Cooppel: 
Assumim el problema, el conflicte o el tema. Teorema de l'ICEBERG.
Elegim un tema o ens centrem en un problema, 

1.- Algoritmes mentals d'automotivacions, Cooppel MoTIVA:
(I) Intuïm el que podem fer i saber, el que volem, necessitem i ens interessa. Expliquem sense enraonar.
(C) Comprenem, comparant, fem hipòtesis, relats, discursos, narracions, comentaris. Volem recordar i divertir-nos, millorant el procés metacognitu de l'aprendre a aprendre sempre.

2.- Algoritmes mentals d'autocreacions, Cooppel CRe@:
(E) expressem el que hem entès per mitjà de XULS (xuletes), xuletem
(B) busquem més dades per a entendre i assegurar recordar-se en el futur per a resoldre problemes reals, completem i enriquim les XuLS. Revisem i enriquim el procés creatiu simbòlic amb lectura oral compartida en la mirada i el posicionament davant del futur. Creació en el present de situacions reals de futur (neuro-simulacions).

3.- Algoritmes mentals de Cooppel MeRC  (emmercatem de mercat)
(E) expliquem oralment amb ajuda de les XULS, iniciem el joc amb targetes Cooppel amb els seus valors i normes.
S'inicien les auto-jugades personals de 9 targetes candidates a "emmercatejar" amb bescanvis, micro-propòsits de millora, etc.
 
4.- Algoritmes mentals de Cooppel B@NCS (embanquem, de banc)
(R) Realitzem bons, accions, nòmines i crèdits solidaris per a desenvolupar jugades ( 27 jocs) en equips de tres persones, a tres jocs per persona, en tres rols simultanis en jocs seqüencials cíclics (Cooppel Rols 333) i ens preparem a dur a terme partides (81 jocs)  i partits ( 243 jocs tres partides i nou jugades). Cada joc val un punt Cooppel.
Cal que tots els jocs no cometin cap error. S'assoleix la "Torre Cooppel" o el "Castell Cooppel" de 243 jocs sense cap error.

5.- Algoritmes mentals de Cooppel JoCS de Juguem i Cooppel en CoMú: Trobem-nos i compartim iniciatives comunitàries amb micro-resultats
(G) ens delectem dels Guanys a partir d'organitzar i dur a terme partides i partits Cooppel.

 

07.- Organitzem les trobades de la Federació Cooppel

Quan ja es sap fabricar el material de joc i a jugar sol, es passa a jugar en equips de tres per a desenvolupar jugades, partides i partits, amb trobades d'equips posteriors sobre uns temes concrets o al voltant d'un problema o conflicte.


II.- L'estratègia general de màrqueting en quatre estratègies comunicatives i animadores:

01.- Apropar-se, contactar i acollir a tota persona i a tota família o colla.-
Apropar-se, contactar, acollir en una reunió per a motivar a aprendre el Cooppel en família en espais concrets a l'institut Antoni de Martí i Franquès, a l'Ateneu de Tarragona, a l'associació veïnal  Verge del Carme amb un horari que puguin assistir de forma presencial pare/mare i fills/es dins de la setmana o en comunicació telemàtica.

02.- Acompanyament.-
Premis puntuals  en participar en visita a museus. biblioteca, atenció individualitzada, etc.

 Això és de cara a la captació de clients persones que vulguin practicar els Talents , futurs talents Cooppel: pares/mares amb menors d'edat, estudiants universitaris, de BAT, personal docent, etc.

03.- Apropament, contacte, acolliment i acompanyament de persones estudiants en post (BAT, CFGM, CFGS) i Universitats amb el suport del professorat.-

Persones en estudis superiors o post-obligatoris en disposició d'ajuda a persones sense estudis i mancats de competències:

ESTUDIS SUPERIORS, INVESTIGACIÓ-ACCIÓ I PRÀCTICA REFLEXIVA I OPORTUNITATS D'APRENDRE A APRENDRE SEMPRE.-

Sobre el Cooppel hi ha un marc conceptual, una base teòrica i científica
 Tenim com a referents tesis, autories destacades i principis científics
Per exemple es basa en la Taxonomia de Bloom, on per sobre a crear està el saber aprendre a aprendre sempre a cooperar tot considerant els nivells de L. Kohlberg.


A nivell dels agents de la futura Federació Cooppel


ESTUDIS SUPERIORS, INVESTIGACIÓ-ACCIÓ  EN ESS I LES SEVES ACREDITACIONS.-

A.- Proposta Cooppel a majors de 18 anys en ajudar a elaborar:
1.-  El currículum i el full de serveis des de la mirada competencial.
2.- L'oferta de treball, amb el valor afegit Cooppel i el full de ruta
3.- Preparar l'entrevista de treball. En el cas de persones amb títol corresponent preparació Cooppel en oratòria d'oposicions, etc.

B.- Oferta en el món laboral:
1.- Oferta de projecte autònom franquiciat de treballador autònom o per compta aliena existent amb aposta Cooppel. Gabinets psicopedagògics, recursos educatius, etc.
2.- Noves iniciatives en la creació de llocs de treball personals o en equip: primer treball, inversió en el nou treball, etc.

C.- Xarxa Aprenentatge APS.
1.- Nivell universitari, CFGM i GS, BAT, en pràcticum, APS propostes, TFG, VOL uni o centre Post-Obligatori, Mercat de Projectes Solidaris, Mercat de Projectes Socials, etc.
2.- Persones majors d'edat per aprenentatge de competències per a l'autonomia i l'empoderament: dol, català oral, etc.

D.- Cooperis, cooperació de persones, entitats i recursos per l'interès social.- 
Convenis amb persones rellevants o entitats de col·laboració, participació o cooperació per a donar-se a conèixer, compartir, consensuar, sensualitzar productes (veure, tocar, olorar, escoltar, tastar,), així també amb  entitats i recursos. Amb compromisos puntuals, temporals, permanents.

04.- Creació literària, filosòfica, científica, pedagògica d'acord als principis ètics en l'Horitzó de Decisiologia Comentalista  (H.D.C.).

De Decisiologia a l'estatus de l'Horitzó de Decisiologia Comentalista.-
Els Teoremes de Decisiologia (DL) o els Teoremes Cooppel que es basen en els teoremes matemàtics com a metàfora per a entendre i inspirar el funcionament mental de les decisions i per a millorar-lo amb algoritmes mentals entrenables lúdicament, per aconseguir un talent òptim i disponible en els dons de les persones.

. Els teoremes de DL o Cooppel s'apliquen dins de l'al·legoria general i bàsica del Teorema General de la Ment Fràgil que consisteix en l'explicació del canvi climàtic com a paral·lel amb el canvi neurològic mental i la influència agressiva del canvi climàtic de la terra sobre el clima energètic de la nostra ment que és analògica davant de la imposició digital que provoca el canvi neurològic envers la digitalització i virtualització de la realitat en la nostra ment. La ment necessita tenir uns referents per a entendre i per a comprendre. Referent la Neurociència i les Ciències pel Clima

Plantejament teòric, d'hipòtesis i marc conceptual basat en la pràctica reflexiva entre la praxis i la construcció teòrica.

          ADN: Anàlisi Decisològica NeuroLinguïstica.-

1.- A.- Anàlisi qualitatiu i quantitatiu: de dades, de tasques, de indicadors i de criteris de processos mentals decisoris, de relats, de discursos i de comentaris comentals, etc.
Psicoanàlisi, Anàlisi Transaccional i Anàlisi Cognitivo Conductual

 

2.- D....... Decisiologia ............. PeDM........... 
Posicionament i entrenament decisori mental: rols i representació del posicionament, de l'entrenament, del decisionament i dels mapes de la ment activa, reflexiva, pragmàtica i teòrica
Acròstics dels principis científics  i fonts documentals:  Dinamita i pólvora..... Explosió mental científica. 
Ment Fràgil. La justificació dels Teoremes Cooppel.

                     3.- N...........  PUNTA DE L'ICEBERG. 

                       Part visible davant el no visible. Posicionament Útil  de                                            Necessitats Transformables des de l'Anàlisi (NTA).

 Per aixecar la Punta de l'Iceberg (PdI) cal dos coses promoure els algoritmes mentals i augmentar la densitat motivadora de l'entorn.

El desenvolupament ICEBERG s'explica més amunt amb set passos 

Cooppel és la marca i el pla general per aconseguir els OCP i els ODS 2030 . El Cooppel es basa entre altres principis i tècniques en el treball cooperatiu segons Pere Pujolàs i el model bimodal de Pere Marquès. 

 

L' ADN és basa en el principi mental de l'"Autoritat Decisòria Neuro-transversals" (adn), que es centra en el "Vincle". La vivència del vincle afectuosa i emocional transversal de tota la vida.
  
Resumim els teoremes Cooppel:

                     Aplicació en el funcionament mental i en el seu referent científic oficial 

1.- Teorema dels Nombres Decisoris o el factor numèric en la motivació cultural de les decisions a partir del seu pes, massa i gravetat (Newtonià).    Referent els principis de Newton
Volum, temps, densitat, acceleració, economia mental, pes, massa, gravetat, etc

2.- Teorema Cooppel de l'ICEBERG: 
Comparar el funcionament neuro-mental d' "aprendre a aprendre sempre" AAS amb el teorema d'Arquímedes.
Referent el teorema d'Arquímedes.   
Sols veiem la punta de l'iceberg, el que recordem aquí i ara, però pensant i molt millor jugant podem fluir, veure la part no visible i fer-la surar a l'estar submergida, i recordar-la. Si l'entorn és més dens que l'iceberg, aquest arriba a surar més.
El punt 6 es de cara a iniciar el Taller d'Aprenentatge del Cooppel (TAC). 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

242.- Avui hem celebrat els 35 anys de ràdio local de Ferran de la Cooppel a l'Ateneu de Tarragona.-

215.- FERRAN exposà l'estudi de la transmediació social a la URV en les jornades anuals de mediació professional.-

249.- Iniciem un nou curs de conversa pel record a la residència assistida SUITE de Cambrils