34.- ÈXIT ESCOLAR.- Conveni de cooperació (pel) èxit escolar (Cooppel) amb l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona.

 Conveni de cooperació (pel) èxit escolar (Cooppel) amb l'institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona.

Aquest curs complirem deu anys de la tasca Cooppel  (2012-22)  i cinc de convenis de col·laboració (2017-2022)



Avui dia 23 de juliol de 2021 de cara el curs 2021-22
Josep Maria Ferran responsable del projecte Cooppel amb el director de l'institut en Jordi Satorra

La col·laboració en activitats extraescolars es va iniciar en el 2011, ara fa deu anys, però aleshores Josep Maria Ferran era professor especialista d'orientació educativa del centre i eren activitats de voluntariat extraescolar. Des de 2017 que Josep Maria Ferran va agafar per una llicència d'estudi assumptes propis i es va jubilar, ara farà cinc anys, cada juliol es signa el conveni de col·laboració com a professor honorari i emèrit.


A més l'institut compleix enguany els 175 aniversari de la seva creació





El projecte disponible de col·laboració Cooppel amb l'institut:
En el 2019-20 i 2020-21 el suport es va convertir en telemàtic
El proper curs si es pot fer presencial també es mantindrà el telemàtic per les seves avantatges, convertint-se en mixt.
El curs 2020-21 telemàtic total hem posat en marxa la Biblioteca Meet Cooppel de 5 a 7 de les tardes, l'atenció individual telemàtica, el Màster Cooppel o teleprograma Meet de tractar els coneixements com si fossin aliments. I hem tingut dues practicants una de la UNIR i l'altra de la URV de pedagogia.

Compromís de tasques de suport Cooppel a l’institut Antoni de Martí i Franquès 2021-22.

Projecte Cooppel Antoni de Martí Institut (CaM.INS)  

"Ajudem a construir camins per aprendre a aprendre sempre  la pau en la ment de les persones"

Cooppel Suport a les Famílies de l’Institut Antoni de Martí i Franquès i de l’Entorn Educatiu de la ciutat de Tarragona.  Pro UNESCO 2023

Oferta presencial i telemàtica.- 

Dins del possible a la ciutat de Tarragona presencial, en cas contrari telemàtic, obert aquest a altres famílies fora de la ciutat. Amb practicants de pedagogia de la URV, UNIR i/o UOC.

I.- Ciutat, Pla d’Entorn Educatiu i coordinació amb altres entitats i recursos de la ciutat de Tarragona:

1.- Participació en les reunions del Pla Educatiu d’Entorn on el Cooppel és un recurs educatiu extraescolar i de l’entorn educatiu com a Tarragona ciutat educadora, obert a Catalunya i Andorra. I un suport educatiu als Plans d’Atenció Tutorial (PAT) dels centres de la ciutat de Tarragona.

2.- Participar en actes per donar a conèixer l’evolució del projecte Cooppel en el nostre institut, en altres centres que així ho consensuem, en la Federació Catalana de Voluntariat Social, en el Col·legi Oficial de Metges de Tarragona (COMT), Ateneu de Tarragona, en el món veïnal com l’Associació de Veïns Casa del Mar i de la Federació Segle XXI d’associacions de veïns i veïnes de Tarragona Nord, Centre, Eixample i Port de la ciutat , obert a tota la ciutat de Tarragona en col·laboració de la URV i altres entitats i recursos de la ciutat o del territori

II.- Institut Antoni de Martí i Franquès:

Tot considerant la normativa vigent i les mesures preventives sanitàries tindrem un pla d’actuació presencial i un pla d’actuació de suport telemàtic a les famílies, d’acord a la situació de cada moment i les instruccions oportunes de les autoritats

3.- Coordinació, informació, orientació educativa, formació i assessorament psicopedagògic al Suport a l’Estudi Cooppel a l’Institut a les famílies a convenir segons necessitat puntual en horari de dilluns a dijous de 5 a 7 de la tarda: Aula que s’indicarà per aquesta comesa. On hi haurà tres atencions: 1.- Consultoria en família (Cooppel CO@S), 2.- Laboratori d’aprenentatges Cooppel en família, Cooppel C@LC amb atencions individualitzades per família i 3.- Biblioteca assistida Base de Suport Escolar a les Famílies  Cooppel BaSEF

4.- Tutoria dels estudiants de BAT en estada a empresa al Cooppel del propi institut. Amb un pla d’intervenció presencial i en el cas per necessitat degut a les mesures sanitàries un pla d’actuació telemàtic i orientacions per a la memòria alternativa.

5.- Atenció Cooppel a l’hora de tutoria de 13,30 a 14,30 els dimecres convinguts de 1r ESO segons es concerti mútuament amb les tutories, entre una, dos o més sessions al curs. Total entre 8 a 16 sessions en horari lectiu acompanyat per professorat titular del centre.

6.- Altres tasques puntuals com entrevista amb tutories, professorat, personal del Departament d’Orientació, equip directiu etc. per assolir els objectius del Cooppel i complir els valors i les normes del compromís de col·laboració.

7.- Altres que es consensuïn entre la direcció de l’institut i la coordinació del projecte Cooppel.

Tarragona, 23 de juliol de 2021

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

215.- FERRAN exposà l'estudi de la transmediació social a la URV en les jornades anuals de mediació professional.-

211.- (ES) De diverses ciutats d'Espanya, dimecres a Madrid, el programa Cooppel un taller telemàtic

221.- El poble de Cabacés protagonista de la seva Festa Major 2024