273.- RETIR BALNEARI CAMPAMENT Caldes de Boí. Reflexions, acords i full de ruta 2030.- Juny 2025 Previsions Cooppel: reptes, marques i nous conceptes.-
Del dimecres dia 18 al divendres dia 27 de juny de 2025. 10 dies. .
En un espai Patrimoni de la Humanitat, declarat per la UNESCO. 2000. Enguany nosaltres celebrem també el 25 aniversari d'estar adherits a la Xarxa d'entitats UNESCO de Catalunya.
Som previsors i estem en la visió solidària ODS 2030.-
Missió: Cal simplificar i fer entenedor el nostre llenguatge i definir el nostre estatus i missió de cara els nostres nous estatuts associatius civils.
Cal tenir una mirada positiva i ferma cap el futur del nostre pla Cooppel i el seu full de ruta 2030
Debat, reflexió i acords sobre:
IDENTITAT, TENDÈNCIES, ACTIVITAT CENTRAL I CONCLUSIONS
Aprofitant el retir de balneari campament de Caldes de Buí per a la reflexió, el debat, les reunions telemàtiques i la presa de decisions per al full de ruta 2025-30.
1.- Activitat central al voltant del balneari de les Caldes de Boí.-
2.- Debat sobre la Causa Cooppel per la Pau. Full de ruta 2030.
3.- Conclusions finals sobre la tesi Cooppel.
4.- Activitats que ens hem justificat l'absència per estar al retir de Caldes de Boí 2025, al no poder assistir de forma presencial.-
5.- Activitats que durem a terme de forma presencial i a distància en aquest període.-
PLA COOPPEL 2030
6.- L'atenció a les persones de la tesi postulant Causa Cooppel per la Pau.
7.- Implicació amb persones, entitats i recursos en la societat civil, amb l'apostolat i la pastoral de l'Església és a part.
1.- ACTIVITAT CENTRAL.-
El retir balneari campament Cooppel 18-27 de juny a Caldes de Boí (Lleida). Full de ruta 2025-30 de la Causa Cooppel per la Pau.
Horari en general:
Matins exercicis de salut (balneari), visita Cooppel de la zona, contactes i entrevistes.
Tardes: Meditació Cooppel. Exercicis Espirituals Ignasians. Reflexions sobre la Causa i el Full de Ruta. (retir) Visita Cooppel de la zona propera. Campament per indrets i municipis.
Nits: Relacions internes del balneari, passejades curtes i participar en activitats socials.
1.1.- Temps per a la reflexió, la meditació, el discerniment, la lectura, el debat i els acords.
1.2.- Salut: Balneari. El mòbil de la nostra salut. Exercicis diaris.
1.3.- Activitats amb l'entorn a peu i amb cotxe.- Campament amb visites Cooppel a indrets i municipis.
PATRIMONI MUNDIAL DE LA UNESCO
Activitat cultural i social, natura, paisatge i descoberta de la Vall de Boí. Contactes, entrevistes i participació en activitats.
https://www.centreromanic.com/patrimoni-mundial/
https://www.youtube.com/watch?v=FLYvC7eiKT4
1.4.- Entrevistes telemàtiques durant el retir.-
INFO sobre la Vall de Boí:
https://ca.wikipedia.org/wiki/Caldes_de_Bo%C3%AD
https://www.vallboi.cat/ca/agenda
https://www.vallboi.cat/ca/agenda/falles-de-boi
23 de juny Les falles a Boí
2.- DEBAT SOBRE LA CAUSA COOPPEL PER LA PAU, 2030.-
2.1.- La nostra identitat.-
Trets pels quals en som únics.
Som escola 1995-2025, fem en pressupost zero zero, el control mental i els hàbits són la clau cap a l'autonomia de les persones i el seu empoderament. L'espiritualitat i la realitat mental pesa en la vida en societat.
2.1.1.- Investiguem i aprenem junts.-
La primera escola, la primera iniciativa de les tres realitats que ens afecten i les necessitats ODS 2030. Amb més de 50 anys d'experiència i de resultats.
SOM ESCOLA I INSTITUT singulars.-
Som la primera escola ciutadana sobre cultura bàsica inclusiva mental.
I el primer institut a nivell d'estudis superiors de Catalunya en 1995 iniciarem formació al personal docent fins a 2015. Un total de 20 anys. Enguany fa 30 anys del seu inici de CERADAI-Institut, amb reconeixement oficial.
2.1.2.- Voluntariat Aprenentatge Servei amb Pressupost Zero Zero, pel sentit de la cooperació Cooppel.-
Amb pressupost de temps disponible, zero euros i tot pels Drets Humans.
Ara ho fem sobre el record de la comprensió cooperativa en relació en el com de la construcció de la pau en la ment de les persones (UNESCO) i som la primera experiència a Espanya i a Hispanoamèrica que som iniciativa docent investigador de voluntariat social total independent d'interessos polítics i econòmics.
Ens estem expertitzant sobre els temps d'aprenentatge en totes les edats i en especial en els temps coincidents (Temps EXTRA) per un costat extraescolars i per l'altra extrafamiliars de les mateixes famílies amb menors d'edat.
2.1.3.- Sistèmic fàcil d'aprendre i aplicar: control mental i els hàbits són la clau
- Sobre tot en els Hàbits d'Estudi obert i el Comportament en Temps d'Oci Recreatiu (projecte HÈCTOR, 2007-25).
- El paper de la matemàtica en els sabers (projecte TOMMY, 2011-25) La matemàtica aplicada a la gramàtica. El record i la comprensió.
- Observació del Llenguatge i les Interaccions. La base sensoriomotriu de la intel·ligència (Jean Piaget) Com aprenem per a totes les edats (programa OLI, 2023-25).
2.2.- De cara al 2030, previsions de canvis i de com els assumim nosaltres.
PARADIGMA I TENDÈNCIES.-
A partir de la consciència del paradigma i de les tendències actuals 2025-30.
Ens posicionarem davant el paradigma, les tendències i les actuals modes.-
Paradigma dels Feminismes, Igualitarisme, Consumista, Tecnològic, Sensualista FiCTS. Sembla que vivim en un món "fictici" que estem submergits i que les narratives són com un pluja en totes direccions en un context quàntic.
Tendència central:
Neurociència i aprenentatge, Disseny Universal dels Aprenentatges (D.U.A.), Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS), el repte de la Intel·ligència Artificial (IA)
a. - La Neurociència i la I.A..- La Neurociència Analògica Cooppel (NcAC) de la intel·ligència natural versus a la Intel·ligència Artificial i les noves tecnologies de la Neurociència aplicada. Els drets de la NcAC, del DUA, de la IA, dels ODS 2030. La consciència de les tres realitats: Ment, Cos i Entorn proper i digital (MCE)
b.- Els nostres compromisos productius ODS 2030.- Planificació, accions, narratives i solucions dins de processos.
Al voltant del paradigma i de la tendència Transcome(NTS)talista i de la marca transparent de la imatge pública COOPPEL
Les narratives a favor de l'ajuda solidària:
1.- La nostra filosofia Cooppel: La nostra Cova Ficticia. Tales de Mileto, Sòcrates, Plató i Aristòtils. La pedagogia de Paulo Freire. L'evolució espiritual segons el pare Pierre Teilhard de Chardin. Altres.
2.- La literatura Cooppel oberta, d'opinió responsable i d'opcions.- (NCiS)
Inspirats en les narratives i en la creativitat de Kieran Egan.
Els trets en la literatura Cooppel NCiS com a símbol que la creativitat no te lleis rígides i la imaginació trenca les normes per a ser efectiva.El que importa són les satisfaccions en els processos i l'alegria dels resultats. Inspirats en la bondat i l'amor de Jesús.
3.- Els T@lents. Inspirats en Dr. Mn. Joan Baptista Manyà Alcoverro.
L'ús de marca de la @ en els conceptes Cooppel sobre el record i la comprensió. El T@lent com a talent adaptatiu disponible "TAD". (Ch. Darwin) i com a talent adaptatiu cooperatiu disponible "Cooppel"
4.- Llenguatge propi Cooppel.-
Recordar i comprendre, aplicar el record, viure el record i comprendre com podem recordar millor.
Les pràctiques en tres sistèmics singulars i concrets:
CO.- Conscienciació i concentració en les Ones Cerebrals i els Silencis íntims mentals. El llenguatge musical aplicat al Cooppel. La Cova dels Sabers i de les Arts. Els Formats Cooppel.
OP.- Operacions de Processos. Codificació de les operacions i creació d'algoritmes que són processos. Codis Cooppel.
PEL.- Pràctica dels Processos Emocionals i Lògics. Aplicació dels codis als 7 sabers, a les 8 Intel·ligències Múltiples i a les matèries curriculars
@ Apreciació matemàtica de pertanyer el teu talent amb l'entorn o domini i el talent disponible com a potencialitat i com a empoderament. És la valoració de pertinença ubicable disponible del pes dels nombres decisoris i del potencial del talent en la seva capacitat en els factors constructors del record i de la comprensió, representable mental, expressable social i "compromisible" vital.
Ús de l'@ i de la primera vocal en minúscula entre consonants de la paraula amb majúscules com a sigles o acròstic.
En el concepte "Transcome(NTS)talista, usem el parèntesi que agrupa "NTS".
Què vol dir? NTS:
Multiples significats de moment:
Neuro Talents Solidaris
(N) Neuromòbil TR@NS dels 7 Sabers. I el Silenci,
(T) Transcripció en codis mentals (Ferran, jm. 2022 i 2024) i
(N) Narratives de record, de comprensió i d'aplicació, anàlisi, avaluació, creació i cooperació (Taxonomia de Bloom). En el sentit transversal neurosensorial.
5.- La informàtica. El repte de la gestió i les xarxes igual per igual (peer to peer). La nostra funciona en part com un mòbil que cal dirigir. Inspirats en la Teoria de la Intel·ligència del PASS.(DNCAS)
6.- La visió de futur i compartir-la: Regar aspiracions humanes. La Intel·ligència Artificial i el futur de la societat, cultural, d'oci i del món laboral. El projecte APLICA Solucions de la Societat Catalana de Pedagogia filial de l'IEC.
3.- CONCLUSIONS FINALS:
Causa Internacional Cooppel per la pau, 2030
En la denominació, en els principis teòrics o argumentatius i de les pràctiques Cooppel .-
3.1.- Nom i marca.-
Denominació pública i de cara a la reforma dels estatuts, el codi ètic de la Causa Cooppel per la Pau:
- Cooppel.- NTS Neuro Talents Solidaris. Neuro Transcripció Narratives . Neuro Transversalitat Sensorial
- Causa Cooppel per la Pau.- 2030
- Transcome(NTS)talista.- (estil, guions i metodologia central.
- Les pràctiques Cooppel.-
- Nom de personatge públic i de les pràctiques Cooppel.
3.2.- Principis argumentatius i de la teoria de la tesi postulant Cooppel:
Conceptes propis de la tesi Cooppel per la Pau. Els acròstic són a part, són per a recordar aspectes conceptuals. Els propis del sistèmic inclusiu són:
- (NTS): Neuro Talents Solidaris. Neuro TR@NS Sabers ( Silenci, Transcripció i Narratives)
- Cooppel: Cooperació (Coop) pel sentit del record en els processos del Pensament Emocional Lògic (PEL) Recordar i comprendre (Taxonomia de Bloom)
- Transcome(NTS)talista= suma de 5 acròstics
1.-TR@NS+ 2.- CoM+ 3.- Comentaris i narratives+ 4.- TaL+ 5.- Is+TA
- Basat en la NeuroDecisiologia Analògica Sistèmica Inclusiva del Record Comprensiu ( NDA SIRC)?
- B0í: Biaixos zero identificables. Aspiració a eliminar els biaixos i posicionament mental lliure de biaixos amb blancs definits. Posicionament de la neteja de biaixos mentals actitudinals. Aprendre, desaprendre i reaprendre.
3.3.- Teòrica- pràctica:
3.3.1.- Actuacions sols o amb altres persones, entitats o recursos.
3.3.2.- Reivindicacions singulars en Drets Humans.-
- Dret a la transparència científica en les produccions culturals
- Dret a les iniciatives solidàries i a la postulació en conseguir permisos per a la difusió, promoció, protecció i permetre la Causa Cooppel per la Pau i la pràctica Cooppel.
- Dret al creixement espiritual i al control mental lliure i responsable. Llibertat de Consciència i de pràctica Cooppel.
- Dret a la segona oportunitat en el Disseny Universal dels Aprenentatges de cara els ODS 2030.
- Dret a les iniciatives a favor de la convivència comunitària, a la salut i a la seguretat
- Dret a la informació, a la comunicació, a la conversa, a la mediació i a la negociació.
3.3.3.- Deliberació i acords.- Prioritats curs 2025-26.
- Modificació d'Estatuts: si, no i com?
ENTRADA COMENTAL EN CONSTRUCCIÓ fins el 30 de juny de 2025
4.- Activitats que ens hem justificat l'absència per estar al retir de Caldes de Boí 2025, al no poder assistir de forma presencial.-
Són reunions presencials
4.1.- Dimecres dia 18 de juny. Plenari del Consell de l'Habitatge. Lloc: palau de Congressos de Tarragona.
4.2.- Dijous dia 19 de juny Assamblea General Ordinària Anual de la Federació Catalana de Voluntariat Social a Barcelona.
4.3- Dijous dia 19 de juny a les 19 hores. Seminari. Reunió del Grup de Pensament Cristià de l'arquebisbat de Tarragona
4.4.- Divendres dia 20 de juny a les 19 hores Premis ONA. Estavem convidats. Estem associats a la CET. Teatre de Tarragona.
5.- Activitats que durem a terme de forma presencial i a distància en aquest període.-
5.1.- Presencial.-
1.- Activitats dins del balneari. Salut. Conversa. Organitzar un taller de conversa. Reunions telemàtiques ( Veure 5.2.)
2.- Activitats al voltant del balneari: passejades curtes, descoberta del paisatge, etc.
3.- Activitats amb desplaçament a indrets i municipis. Visites Cooppel al Patrimoni Mundial: esglésies, municipis: Vall de Boí, , Boí, Barruera, Durro, Taüll, Erill la Vall, etc.
file:///C:/Users/Usuario/Desktop/guia_de_serveis_2019_def.pdf
5.2.- Activitat telemàtica.-
5.2.1.- Voluntariat de la Llengua dilluns de 20 a 21 hores. Meet.
5.2.2.- Reunions de la Xarxa Cooppel per la Pau
5.2.3.- Des de l’Àrea de Salut de la FCVS us convoquem a la propera sessió de l’Espai de Coneixement Compartit, que tindrà lloc el divendres 20 de juny de 12h a 13.30h, en format virtual.
Aquests espais tenen l’objectiu de generar xarxa, compartir experiències i posar en valor la tasca del voluntariat en l’àmbit de la salut. En aquesta ocasió, centrarem la trobada en el paper transformador del voluntariat en salut mental, des del model de recuperació, la ciutadania i els drets.
Data: divendres 20 de juny


5.2.4.- Dijous dia 26 de juny
(ES) Jornada formativa On Line de la FeCPM: Mi pareja tiene hijos 26 de junio de 2025
5.2.5.- Dissabte dia 28 de juny de 10,30 a 11,30 hores. CEE. La presència en la vida pública
391.- (ES) Presencia en la Vida Pública. Ser esperanza en la vida diaria.- 28-06-25
PLA COOPPEL 2030.-
6.- Pla Cooppel 2030 en atenció diversa a les persones.- ATENCIONS A LES PERSONES I EXPERIÈNCIA que portem a terme en la Causa Cooppel per la Pau
6.1.- ATENCIÓ COOPPEL A LES PERSONES.-
Acollir, acompanyar a les persones més necessitades, drets humans i el seu compliment de les lleis
6.2.- ESPAIS D'ATENCIÓ COOPPEL.-
Promoure de forma òptima les pràctiques Cooppel allí on es pugui i ens donin permisos: Llars municipals, centres de dia, residències assistides, escoles, instituts, associacions, federacions, recursos com biblioteques i museus, etc.
6.3.- PARTICIPAR EN INICIATIVES
Participar en tallers sobre competències al voltant de l'educació, de la societat i de la cultura. Justícia restaurativa.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada