246.- 19-09-24 .- Participem, contactem i comuniquem en la jornada DIM EDU de Barcelona
Hem participat en la jornada de barcelona de DIM EDU Global
Duta a terme a la seu del CIC (Fundació Coneixement i Cultura) , amb dinar professional al menjador del Departament d'Educació, via Augusta de Barcelona.
Avui dia mundial de la marca pròpia.
https://dinaments.blogspot.com/2024/09/150-el-dia-19-de-setembre-celebrem.html
Entre la rica diversitat d'aportacions destaquem el missatge clau de la Dra Neus Lorenzo, sotspresidenta de la SCP-IEC.-
He exposat el pla Cooppel nascut en el 2012 i el seu programa a l'INS Martí i Franquès de Tarragona on portem a terme "C@M ins" a l'hora concertada de tutoria ESO i a nivell extraescolar la Biblioteca Assistida Cooppel (BAC) d'estada empresa BAT d'atenció a l'alumnat de l'ESO.
1.- Els nostres referents i agraïments:
Des d'esmentar el currículum bimodal (Pere Marqués) amb la dimensió del sentit vital (Ikigai), del record i dels recursos o entorn educatiu proper i que l'Aprenentatge presenta l'equació A= Cx R, és a dir Capacitat + Recursos o mitjans. On la IA és en el futur un mitjà. (Martí Teixidó).
COOPPEL vol dir Aprenentatge Cooperatiu pel sentit de les capacitats cooperatives, creatives i comunicatives i pel seu entorn i mitjans educatius, que tenim disponibles.
Primer de tot agraïment a tots vosaltres i al Dr. Pere Marquès per crear aquestes oportunitats i a Dr. Martí Teixidó, expresident de la SCP, representà a la SCP en l'acte al Centre de cultura popular la Violeta de Gràcia de presentació del concert Cooppel per la Pau, pel seu informe en 2023 de valoració pedagògica del programa Cooppel presentat en el primer congrés internacional de pedagogia de la SCP a Lleida en 2022,que una pedagoga va dur a terme un estudi de TFG sobre els beneficis del Cooppel i en el 2023 va guanyar el segon premi del COPEC.
2.- Oferim amb finalitat d'investigació i de descobrir estratègies de millora
Oferim tallers i converses a associacions, federacions, escoles, instituts, centres de dia, residències assistides. Atenció a persones amb dol i a les estrangeres en mentoria.
3.- Una Investigació-Acció i Pràctica Reflexiva que parteix de la conversa.-
Partim de la conversa natural, de la seva consciència mental i la seva comunicació. Els seus valors són: conversa altruïsta, lliure entre iguals, corresponsable social.(C@LCs) Conversa @plica la Lectura Creativa sensorioneuronal. Es fonamenta en les aportacions a la comprensió de Kieran Egan (IERG) i a la Teoria de la Intel·ligència del PASS. A més l'anàlisi de guions de l'Anàlisi Transaccional (AT)
4.- Diversos àmbits: persones, institut, families, alumnat, entorn (associacions, federacions, mediació, jutjat de pau i residències, centres de dia)
A nivell de l'institut converses amb la direcció, amb el departament d'orientació i amb les tutories, converses a l'aula en hora de tutoria i a nivell extraescolar la Biblioteca assistida Cooppel de quatre tardes a la setmana amb estudiants d'estada a empresa de BAT i fem tallers de converses a pares, mares i als seus fills i filles estudiants d'ESO. Oberts a practicants de pedagogia de la URV i altres universitats, que tenen els matins ocupats i poden fer les practiques per la tarda.
5.- Apliquem i tenim per referència autories de la comunitat científica nacional i internacional:
Per mitjà de la conversa, ens comprometem a la confidencialitat, al tractament TR@NS del record en l'aprenentatge de narratives de comprensió (Kieran Egan) i de lectores neurosensorials ( basat en la PNL i en la Teoria de la Intel·ligència del PASS), la importància del control del silenci mental i la millora de l'aprendre a aprendre gràcies al record (Taxonomia de Bloom), per a crear segons les necessitats i els interessos i les pròpies capacitats la comprensió del record disponible (CRD) amb jocs Cooppel, aprenem narratives detectant Dianes d'Aprenentatge i Blancs per a construir Estels activadors del Record en qualsevol moment i sobre tot de cara a resoldre problemes reals de la vida de cada dia. S'orienta a jocs de taula Cooppel on el personal participant és el mateix fabricant.
6.- Restem disponibles a converses telemàtiques i a tallers presencials per a aprendre la gestió del record efectiva i creativa.
7.- Ho tenim provat .-
Està provat en els darrers deu anys que la pràctica Cooppel millora el rendiment acadèmic, ajuda a canviar l'actitud envers l'aprenentatge, se és més productiu, creatiu i cooperatiu i es te més satisfacció en aprendre a aprendre a l'institut i en família.
7.- A més de l'institut tenim actius a l'entorn educatiu.-
Estem actius amb càrrec a la junta directiva o al consell de direcció:
1.- A la junta directiva a l'Ateneu de Tarragona i la Federació d'Ateneus de Catalunya (FAC), 2.- A la coordinadora de CERADAI amb càrrec a la Federació Catalana de Voluntariat Social en la coordinació territorial de Tarragona. Col·laborem amb el TAST SOCIAL, el DIV i el la conscienciació del voluntariat social.
3.- També som grup d'interès al Parlament de Catalunya des de 2017.
4.- Amb secretaria de mediació i de comunicació de la Federació veïnal segle XXI de Tarragona.
Per tant en tres associacions i en tres federacions.
5.- A l'institut Antoni Martí Franquès en suport al PAT i a les famílies. Direcció del programa. Estem dins del projecte APLICA Solucions i del prograa DIM EDU.
https://cooppelcaminsmartiifranques.blogspot.com/
6.- Fins ara al Centre d'estudis del Priorat, membre de la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana i socis de PRIORITAT. 2019-2024.
7.- Portem a terme Priorem Priorat programa mensual col·laborador de ràdio Falset des de l'octubre de 2008.
https://www.radiofalset.cat/index.php/programes/programes-en-emissio/40-priorem-priorat
8.- Col·laborem amb l'associació AESPAT, com a vocal general. https://aespat.es/. En la difusió de l'Anàlisi Transaccional en organitzacions i l'aplicació educativa.
A la vostra disposició
Ferran i Fina, un matrimoni i l'equip Cooppel.
Professorat jubilat amb compromís de col·laboració amb Educació.
Pedagogia Impulsa Cooppel
Contacteu:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada