246.- 19-09-24 .- Participem, contactem i comuniquem en la jornada DIM EDU de Barcelona

 Duta a terme a la seu del CIC (Fundació Coneixement i Cultura) , amb dinar professional al menjador del Departament d'Educació, via Augusta de Barcelona.

Avui dia mundial de la marca pròpia.

https://dinaments.blogspot.com/2024/09/150-el-dia-19-de-setembre-celebrem.html

Entre la rica diversitat d'aportacions destaquem el missatge clau de la Dra Neus Lorenzo, sotspresidenta de la SCP-IEC.-


CAL CREAR LA RECERCA QUÈ ENCARA NO HA FET NINGÚ


Nosaltres participem amb els projectes APLICA solucions de la SCP-IEC i amb el programa de les jornades DIM-EDU amb presencial i en tallers telemàtics donant a conèixer el nostre pla COOPPEL



He exposat el pla Cooppel i el seu programa a l'INS Martí i Franquès de Tarragona on portem a terme "C@M ins" a l'hora concertada de tutoria ESO i a nivell extraescolar la Biblioteca Assistida Cooppel (BAC) d'estada empresa BAT d'atenció a l'alumnat de l'ESO.

EL COOPPEL BUSCA EL DESENVOLUPAMENT CULTURAL I SOCIAL  ENTRE LA INTEL·LIGÈNCIA NATURAL I EL GRAN REPTE DE LA ARTIFICIAL.- 
Resum de l'exposició oral.-

1.- Els nostres referents i agraïments:

Des d'esmentar el currículum bimodal (Pere Marqués) amb la dimensió del sentit vital (Ikigai), del record i dels recursos o entorn educatiu proper i que l'Aprenentatge presenta l'equació A= Cx R, és a dir Capacitat + Recursos o mitjans. On la IA és en el futur un mitjà. (Martí Teixidó).

COOPPEL vol dir Aprenentatge Cooperatiu pel sentit de les capacitats cooperatives, creatives i comunicatives i pel seu entorn i mitjans educatius, que tenim disponibles. 

Primer de tot agraïment a tots vosaltres i al Dr. Pere Marquès per crear aquestes oportunitats i a Dr. Martí Teixidó, expresident de la SCP, representà a la SCP en l'acte al Centre de cultura popular  la Violeta de Gràcia de presentació del concert Cooppel per la Pau, pel seu informe en 2023 de valoració pedagògica del programa Cooppel presentat en el primer congrés internacional de pedagogia de la SCP a Lleida en 2022,que una pedagoga va dur a terme un estudi de TFG sobre els beneficis del Cooppel i en el 2023 va guanyar el segon premi del COPEC.

2.- Oferim amb finalitat d'investigació i de descobrir estratègies de millora

Oferim tallers i converses a associacions, federacions, escoles, instituts, centres de dia, residències assistides. Atenció a persones amb dol i a estrangeres en mentoria.

3.- Una Investigació-Acció i Pràctica Reflexiva que parteix de la conversa.-

Partim de la conversa natural, de la seva consciència mental i la seva comunicació. Els seus valors són: conversa altruïsta, lliure entre iguals, corresponsable social.(C@LCs) Conversa @plica la Lectura Creativa sensorioneuronal

4.- Diversos àmbits: persones, institut, families, alumnat, entorn (associacions, federacions, mediació, jutjat de pau i residències, centres de dia)

 A nivell de l'institut converses amb la direcció, amb el departament d'orientació i amb les tutories, converses a l'aula en hora de tutoria i a nivell extraescolar la Biblioteca assistida Cooppel de quatre tardes amb estudiants d'estada a empresa i fem tallers de converses a pares, mares i als seus fills i filles estudiants d'ESO.

Per mitjà de la conversa, ens comprometem a la confidencialitat, al tractament TR@NS del record en l'aprenentatge de narratives de comprensió (Kieran Egan) i de lectores neurosensorials ( basat en la PNL i en la Teoria de la Intel·ligència del PASS), la importància del control del silenci mental i la millora de l'aprendre a aprendre gràcies al record (Taxonomia de Bloom), per a crear segons les necessitats i els interessos i les pròpies capacitats la comprensió del record disponible (CRD) amb jocs Cooppel, aprenem narratives detectant Dianes d'Aprenentatge i Blancs per a construir Estels activadors del Record en qualsevol moment i sobre tot de cara a resoldre problemes reals de la vida de cada dia. S'orienta a jocs de taula Cooppel on el personal participant és el fabricant.

5.- Restem disponibles a converses telemàtiques i a tallers presencials per a aprendre la gestió del record efectiva i creativa.

6.- Ho tenim provat .-

Està provat en els darrers deu anys que la pràctica Cooppel millora el rendiment acadèmic, ajuda a canviar l'actitud envers l'aprenentatge, se és més productiu, creatiu i cooperatiu i es te més satisfacció en aprendre a aprendre a l'institut i en família.

7.- A més de l'institut tenim actius a l'entorn educatiu.-

Estem actius amb càrrec:

1.- A la junta directiva  a l'Ateneu de Tarragona i la Federació d'Ateneus de Catalunya (FAC), 2.- A la coordinadora de CERADAI amb càrrec a la Federació Catalana de Voluntariat Social en la coordinació territorial de Tarragona, grup d'interès al Parlament de Catalunya des de 2017.

3.- Amb secretaria de mediació i de comunicació de la Federació veïnal segle XXI de Tarragona. 

Per tant tres associacions i tres federacions.

4.- A l'institut Antoni Martí Franqués en suport al PAT i a les famílies. Direcció del programa

5.- Fins ara al Centre d'estudis del Priorat, membre de la Coordinadora de Centres d'Estudis de Parla Catalana.

6.- Porem a terme Priorem Priorat programa mensual col·laborador de ràdio Falset des de 2008



Sols cal una taula per reunir-nos i conversar i concentrar-nos en la nostra ment. Observar com funciona, com apren i com podem millorar. I descobrir quins mitjans són els més efectius segons com som cadascú.

A la vostra disposició

Ferran i Fina, un matrimoni i l'equip Cooppel.

Professorat jubilat amb compromís de col·laboració amb Educació.


                  Pedagogia Impulsa Cooppel
                    Causa Cooppel per la Pau

Contacteu: 



El Cooppel ha estat compartit entre altres programes com Genmagic, Espacio IDEA, Happy Code, Opospills, Stratch Tactile, Sistema THEAD, AELC, Clau Inclusiva SSTT Vallès Occidental, Scientix Ambassador, Kaizen.
Entre altres projectes de la diada com Aules Pedagògiques, Alexia, Mathew, SEEDSXR, IA i DUA, Educación Ecosocial, APLICA, ESPIRAL, Fundació TR@MS, Impuls Educació, CDLC, Learnlife, Didacta, Faronics, Rer Educativa DIM-EDU, HIARES, Creaescola, ADDITIO, Mindfuness. RIEC, UPEL de Venezuela, amb participació de professionals de la pedagogia, de l'educació i dels recursos educatius
Dins del debats de la IA, DUA i ODS 2030 

Intervencions en les activitats, en l'espai de descans i de visita exposició de recursos educatius, del dinar i exposició oral recollida en el vídeo.
Entre el minut 19 i 26.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

215.- FERRAN exposà l'estudi de la transmediació social a la URV en les jornades anuals de mediació professional.-

211.- (ES) De diverses ciutats d'Espanya, dimecres a Madrid, el programa Cooppel un taller telemàtic

242.- Celebrarem els 35 anys de ràdio local a l'Ateneu de Tarragona.-