197.- Causa Cooppel per la Pau (Ceradai) en l'atenció a les persones, 2030.-

 

Logo i lema(1)
SÍ, Investigació en la Intel·ligència Solidària
Els colors olímpics, ecològics, ètics+estètics (nivells de les neurodecisions) i els emocionals.
Cooppel: Crear i comunicar pel sentit cooperatiu mental
SÍ, per la igualtat i ler l'equitat de els persones

Identificar els processos cognitius, impulsors i sentiments amb diversos nivells amb colors és el primer pas.

Títol (2):

Causa Cooppel per la Pau, 2030

Internacional des del 2017

El pla director i general de l'associació Ceradai o CERADAI, Aprenentatge Servei en l'atenció a les persones des del marc del Voluntariat Social i en la Investigació-Acció amb la Pràctica Reflexiva.

Tres principis de valor COOPPEL(3):

- PRESSUPOST ZERO ZERO EUROS,          -  VOLUNTARIAT 100%  

- DECIDIR FER ALGUNA COSA A NO FER RES (On hi hagi dos persones o més hi han potencialitats reals)

TESI Estratègies Servei d'Intervenció (4):

Tesi postulant permanent de la Causa Cooppel per la Pau.

Necessitem la màxima difusió per a trobar persones que poden ajudar i ser ajudades i participar en aquesta experiència positiva.

COLUMNA OBERTA PER A LA PRESENTACIÓ PÚBLICA GENERAL I EN CONCRET A LA PREMSA I ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ EN EL PROPER MES DE SETEMBRE 2023.-

EN CONSTRUCCIÓ s.-

Josep Maria Ferran i Torrent en la caça de talents solidaris o postulants, que tota persona té i en la recerca de persones que vulguin ajudar o que necessitin ajuda per qüestions, problemes o conflictes concrets, que es poden resoldre per la conversa ajuda i l'empoderament amb l'ajuda de persones, entitats i recursos de l'entorn. 

Es tracta d'empoderar decisions a partir de propostes elaborades des de l'escolta activa, la pràctica reflexiva i les tasques d'estimulació entrenadora lúdica mental de les tres competències clau la creativitat, la comunicació i la cooperació (vet aquí la paraula Cooppel) de l'aprendre a aprendre sempre i a tot arreu.

A.- ESTUDI TEÒRIC I APORTACIONS CIENTÍFIQUES.- 

1.- Teoria.- El pla general director té la part de principis i valors d'una Investigació-Acció i de la Practica Reflexiva científica sobre la generació del marc conceptual, teoria i principis científics aplicats. 

Paraules clau:

Referencials: Neurociència, Teoria Intel·ligència del PASS, L. Kohlberg, A. Maslow, E. Kubler Ross, Anàlisi Transaccional, PNL, Argumentació narrativa, etc.

Acròstics de principis i valors: POL.Vo.RA, DINAMITA

Producte de la pràctica reflexiva: NeuroDecisiologia, Comentalista, PEDM, C@LCs, Cooppel, Igualtat i equitat de les persones i la seva dignitat humana, ètica crítica i dialèctica, TALISTA, Neuro- Decisio- Anàlisi (ADN mental), etc.

B.- ESTUDI DE LA PRÀCTICA I EXPERIÈNCIES.-

2.- Estudi i experiència en estratègies de suport tècnic holístic educatiu relacional (ESTHER).- La segona part d'estratègies d'ajuda a les persones per mitjà de la conversa ajuda (C@LCs) i la mediació en la construcció de plantejaments personalitzats d'aprendre a aprendre dels programes Cooppel d'atenció a persones. 

Converses amb persones, espais i segons aspiracions tot considerant interessos, necessitats, capacitats i compromisos: 

(1) De més edat en centres (centres de dia i residències assistides. Tarragona i Cambrils), 

(2) De persones en llars de jubilats i associacions de la gent gran, 

(3) En l'àmbit penitenciari intern o 

(4) Personal semi intern, Tarragona

(5) Persones hospitalitzades Tarragona

(6) Persones estrangeres que necessiten aprendre el castellà oral en l'estat espanyol, refugiades de guerra (exemple suport a persones ucraïneses)

(7) Aprenentatge oral del català (voluntariat per la llengua), CNL

(8) La mentoria doble una per a estrangers i refugiats i 

(9) l'altra a estudiants ESO amb risc d'abandonament escolar, 

(10) suport a l'èxit escolar a les famílies (C@M.ins) a alumnat de l'educació primària, ESO, 

(11) Atenció a persones extutelades en el suport a l'èxit de la graduació ESO, preparar proves,etc, 

(12) A les persones víctimes per qualsevol motiu 

(13) A les persones amb dol, per la perdua d'un ser estimat

(14) A les escales veïnals i comunitats, etc 

           (15) A persones en INSERLAB    URV

(16)  A persones ateses en Càritas en el suport a facilitar aliments 

(17)  A families en Càritas  en suport educatiu relacional 

(18) A parelles en preparació al matrimoni (CPM)

(19) A persones grans en grups de Vida Creixent parroquials 

Sempre des del suport a les famílies o als grups afectius de les colles, grups o equips com escales i comunitats.

3.- Suport a les iniciatives MICRO i a les PAIS (acròstics).- La tercera de suport a iniciatives de motius d'interès cultural amb risc d'oblit, persones, associacions i indrets singulars en processos d'animació en la investigació social. Identificar anècdotes, fets o continguts de valor difusor com a entreteniment cultural.

4.- Suport a persones en les juntes directives.- 

La quarta de suport a persones dins de juntes directives d'associacions veïnals, culturals, de voluntariat o educatives, amb CRD concreció de responsabilitats disponibles. Competències en comunicació, informació, orientació, assessorament, mediació i negociació. Total 15 juntes directives.

https://indexjmferrangmail.blogspot.com/2023/06/11-implicacio-associativa-activista.html

C.- PROPOSTES POSITIVES A PARTIR DE LA INVESTIGACIÓ-ACCIÓ I LA PRÀCTICA REFLEXIVA

5.- Treure més profit de l'entorn educatiu proper i accessible. 

La cinquena treure més profit de l'entorn educatiu proper i/o accessible a més de les visites a museus, espais naturals, urbans i rurals així com sales d'exposicions temporals com al patrimoni reconegut, en vies de reconeixement i sempre en accions de conservació i de millora. Exposició i defensa de la tesi postulant davant consells nacional i internacionals relacionats amb la UNESCO

Participar, informar i treure conclusions en investigacions i recerques de tota classe obertes a la ciutadania des d' Educació, Universitats, Centres de Recerca Mèdica, etc.

Visites Cooppel a biblioteques i esplais o espais educatius tancats o de carrer.

6.- Millorar l'atenció dels museus i biblioteques promoven clubs Cooppel federats

Millora amb el recurs Cooppel de les biblioteques municipals i locals i els museus així com punts informatius turístics locals i/o comarcals. Davant administracions locals, nacionals i la UNESCO

D.- DEFENSA ÈTICA DELS DRETS HUMANS

7.- Comissionat de Drets Humans i Investigació Ètica (Investigació Ètica Drets Socials. Interès Públic i Social):

- Observatori del comportament en les xarxes socials i en el món presencial

- Anàlisi i interpretació de la conducta, dels processos de captació i del productes formatius de les xarxes socials i presencials.

- Atenció a les persones sobre els seus Drets i suport amb la conversa pel seu empoderament d'iniciatives i de les seves responsabilitats, segons la seva identitat, pertinença, participació, (R. Dilts) motivació (A. Maslow) i judicis (L. Kohlberg) .

E.- ORGANITZACIÓ Cooperativa I PRESÈNCIA. PARLAMENTARISME I COL·LOQUIALISME

8.- Comunicació i debat.-

Organitzar actes, tallers, taules rodones o participar. Sobre les tasques i els temes anteriors exposats.- Ponència permanent dels progressos de la Tesi Cooppel per la Pau, 2030.

Comunicació per mitjà de guions, discursos i comentals (comentaris amb i pel sentit de cooperació mental). e-Columnisme. Parlamentarisme i col·loquis. Converses ajuda i lectura compartida sociocultural.

F.- COORDINACIÓ I CONSELL

9.- Coordinació especialitzada.-

Amb 15 persones expertes, amb personal de psicologia i psiquiatria, amb el suport de l'Associació Catalana per la Justícia (ACPJ), amb consultes al Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, amb participació en el Col·legi Oficial de Psicologia i altres persones, entitats o recursos acreditats i qualificats com AESPAT, SCP-IEC, etc. Participem cada any en es jornades anuals de formació en la  Mediació professional de Tarragona. Formem part dins de Tarragona Impulsa per a la motivació en les iniciatives i en la viabilitat laboral del Cooppel. Som grup d'interès del Parlament de Catalunya des de 2017.


Biblioteca Pública de tarragona. Dia Internacional de la Poesia. Representant com a lector de la poesia de l'any en català pel CNL. 2023

G.- CONTACTE.  UNA OPINIÓ MÉS. GARANTIA DE CONFIDENCIALITAT
10.- Em pots escriure sempre i des de tot arreu.-
Per a contactar 
Pots escriure els 24 hores a info@cooppel.org o al what's número 619 79 39 69 o trucar i deixar missatge. Tant aviat com pugui contacto amb Vostè.
Ho tenim sempre en silenci degut a la invasió publicitària i a la gestió del temps, a més tenim correspondència amb Sudamèrica i Amèrica Central. Estrangeria sols escriure per what's.
Després concretem trucada, videotrucada o missatges de veu.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

242.- Avui hem celebrat els 35 anys de ràdio local de Ferran de la Cooppel a l'Ateneu de Tarragona.-

215.- FERRAN exposà l'estudi de la transmediació social a la URV en les jornades anuals de mediació professional.-

249.- Iniciem un nou curs de conversa pel record a la residència assistida SUITE de Cambrils