197.- Causa Cooppel per la Pau (Ceradai) en l'atenció a les persones, 2030.-
Causa Cooppel per la Pau, 2030
Internacional des del 2017
El pla director i general de l'associació Ceradai o CERADAI, Aprenentatge Servei en l'atenció a les persones des del marc del Voluntariat Social i en la Investigació-Acció amb la Pràctica Reflexiva.
Tres principis de valor COOPPEL(3):
- PRESSUPOST ZERO ZERO EUROS, - VOLUNTARIAT 100%
- DECIDIR FER ALGUNA COSA A NO FER RES (On hi hagi dos persones o més hi han potencialitats reals)
TESI Estratègies Servei d'Intervenció (4):
Tesi postulant permanent de la Causa Cooppel per la Pau.
Necessitem la màxima difusió per a trobar persones que poden ajudar i ser ajudades i participar en aquesta experiència positiva.
COLUMNA OBERTA PER A LA PRESENTACIÓ PÚBLICA GENERAL I EN CONCRET A LA PREMSA I ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ EN EL PROPER MES DE SETEMBRE 2023.-
EN CONSTRUCCIÓ s.-
Josep Maria Ferran i Torrent en la caça de talents solidaris o postulants, que tota persona té i en la recerca de persones que vulguin ajudar o que necessitin ajuda per qüestions, problemes o conflictes concrets, que es poden resoldre per la conversa ajuda i l'empoderament amb l'ajuda de persones, entitats i recursos de l'entorn.
Es tracta d'empoderar decisions a partir de propostes elaborades des de l'escolta activa, la pràctica reflexiva i les tasques d'estimulació entrenadora lúdica mental de les tres competències clau la creativitat, la comunicació i la cooperació (vet aquí la paraula Cooppel) de l'aprendre a aprendre sempre i a tot arreu.
A.- ESTUDI TEÒRIC I APORTACIONS CIENTÍFIQUES.-
1.- Teoria.- El pla general director té la part de principis i valors d'una Investigació-Acció i de la Practica Reflexiva científica sobre la generació del marc conceptual, teoria i principis científics aplicats.
Paraules clau:
Referencials: Neurociència, Teoria Intel·ligència del PASS, L. Kohlberg, A. Maslow, E. Kubler Ross, Anàlisi Transaccional, PNL, Argumentació narrativa, etc.
Acròstics de principis i valors: POL.Vo.RA, DINAMITA
Producte de la pràctica reflexiva: NeuroDecisiologia, Comentalista, PEDM, C@LCs, Cooppel, Igualtat i equitat de les persones i la seva dignitat humana, ètica crítica i dialèctica, TALISTA, Neuro- Decisio- Anàlisi (ADN mental), etc.
B.- ESTUDI DE LA PRÀCTICA I EXPERIÈNCIES.-
2.- Estudi i experiència en estratègies de suport tècnic holístic educatiu relacional (ESTHER).- La segona part d'estratègies d'ajuda a les persones per mitjà de la conversa ajuda (C@LCs) i la mediació en la construcció de plantejaments personalitzats d'aprendre a aprendre dels programes Cooppel d'atenció a persones.
Converses amb persones, espais i segons aspiracions tot considerant interessos, necessitats, capacitats i compromisos:
(1) De més edat en centres (centres de dia i residències assistides. Tarragona i Cambrils),
(2) De persones en llars de jubilats i associacions de la gent gran,
(3) En l'àmbit penitenciari intern o
(4) Personal semi intern, Tarragona
(5) Persones hospitalitzades Tarragona
(6) Persones estrangeres que necessiten aprendre el castellà oral en l'estat espanyol, refugiades de guerra (exemple suport a persones ucraïneses)
(7) Aprenentatge oral del català (voluntariat per la llengua), CNL
(8) La mentoria doble una per a estrangers i refugiats i
(9) l'altra a estudiants ESO amb risc d'abandonament escolar,
(10) suport a l'èxit escolar a les famílies (C@M.ins) a alumnat de l'educació primària, ESO,
(11) Atenció a persones extutelades en el suport a l'èxit de la graduació ESO, preparar proves,etc,
(12) A les persones víctimes per qualsevol motiu
(13) A les persones amb dol, per la perdua d'un ser estimat
(14) A les escales veïnals i comunitats, etc
(15) A persones en INSERLAB URV
(16) A persones ateses en Càritas en el suport a facilitar aliments
(17) A families en Càritas en suport educatiu relacional
(18) A parelles en preparació al matrimoni (CPM)
(19) A persones grans en grups de Vida Creixent parroquials
Sempre des del suport a les famílies o als grups afectius de les colles, grups o equips com escales i comunitats.
3.- Suport a les iniciatives MICRO i a les PAIS (acròstics).- La tercera de suport a iniciatives de motius d'interès cultural amb risc d'oblit, persones, associacions i indrets singulars en processos d'animació en la investigació social. Identificar anècdotes, fets o continguts de valor difusor com a entreteniment cultural.
4.- Suport a persones en les juntes directives.-
La quarta de suport a persones dins de juntes directives d'associacions veïnals, culturals, de voluntariat o educatives, amb CRD concreció de responsabilitats disponibles. Competències en comunicació, informació, orientació, assessorament, mediació i negociació. Total 15 juntes directives.
https://indexjmferrangmail.blogspot.com/2023/06/11-implicacio-associativa-activista.html
C.- PROPOSTES POSITIVES A PARTIR DE LA INVESTIGACIÓ-ACCIÓ I LA PRÀCTICA REFLEXIVA
5.- Treure més profit de l'entorn educatiu proper i accessible.
La cinquena treure més profit de l'entorn educatiu proper i/o accessible a més de les visites a museus, espais naturals, urbans i rurals així com sales d'exposicions temporals com al patrimoni reconegut, en vies de reconeixement i sempre en accions de conservació i de millora. Exposició i defensa de la tesi postulant davant consells nacional i internacionals relacionats amb la UNESCO
Participar, informar i treure conclusions en investigacions i recerques de tota classe obertes a la ciutadania des d' Educació, Universitats, Centres de Recerca Mèdica, etc.
Visites Cooppel a biblioteques i esplais o espais educatius tancats o de carrer.
6.- Millorar l'atenció dels museus i biblioteques promoven clubs Cooppel federats
Millora amb el recurs Cooppel de les biblioteques municipals i locals i els museus així com punts informatius turístics locals i/o comarcals. Davant administracions locals, nacionals i la UNESCO
D.- DEFENSA ÈTICA DELS DRETS HUMANS
7.- Comissionat de Drets Humans i Investigació Ètica (Investigació Ètica Drets Socials. Interès Públic i Social):
- Observatori del comportament en les xarxes socials i en el món presencial
- Anàlisi i interpretació de la conducta, dels processos de captació i del productes formatius de les xarxes socials i presencials.
- Atenció a les persones sobre els seus Drets i suport amb la conversa pel seu empoderament d'iniciatives i de les seves responsabilitats, segons la seva identitat, pertinença, participació, (R. Dilts) motivació (A. Maslow) i judicis (L. Kohlberg) .
E.- ORGANITZACIÓ Cooperativa I PRESÈNCIA. PARLAMENTARISME I COL·LOQUIALISME
8.- Comunicació i debat.-
Organitzar actes, tallers, taules rodones o participar. Sobre les tasques i els temes anteriors exposats.- Ponència permanent dels progressos de la Tesi Cooppel per la Pau, 2030.
Comunicació per mitjà de guions, discursos i comentals (comentaris amb i pel sentit de cooperació mental). e-Columnisme. Parlamentarisme i col·loquis. Converses ajuda i lectura compartida sociocultural.
F.- COORDINACIÓ I CONSELL
9.- Coordinació especialitzada.-
Amb 15 persones expertes, amb personal de psicologia i psiquiatria, amb el suport de l'Associació Catalana per la Justícia (ACPJ), amb consultes al Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada, amb participació en el Col·legi Oficial de Psicologia i altres persones, entitats o recursos acreditats i qualificats com AESPAT, SCP-IEC, etc. Participem cada any en es jornades anuals de formació en la Mediació professional de Tarragona. Formem part dins de Tarragona Impulsa per a la motivació en les iniciatives i en la viabilitat laboral del Cooppel. Som grup d'interès del Parlament de Catalunya des de 2017.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada