105.- Els bancs calen que facin justícia en la seva atenció a la ciutadania.-
Instagram POR UNA BANCA DIGNA (@una_banca_digna) • Fotos y videos de Instagram
REDACCIÓ NOTA DE PREMSA
L’atenció a la ciutadania per part dels bancs ha de
millorar, és una qüestió urgent de drets humans emergents.-
El jubilat Josepmaria Ferran i Torrent
està en la Junta Directiva de 24 associacions o federacions, on 10 són presidències,
12 vocalies com a vocal i en 2 de secretaria,
una de comunicació i actes i l’altra en acció social. Impulsa la Causa Cooppel
per la Pau en el suport a les persones i a les seves famílies 2023
Més info
Facebook pàgina oficial (20+) Josep Maria Ferran Torrent | Facebook
La gent gran, en la ciutat i en els pobles així com les petites associacions ho tenim molt malament. Més encara el que ens passa en la gent gran a nivell personal com familiar és un tema de drets humans emergents molt greu.
De les 24 entitats, associacions,
federacions, corrents, fòrums o moviment organitzat de voluntariat i sense
afany de lucre, 15 necessitem dels bancs per a cobrar quotes i fer gestions, i en quatre estic de president per tant pateixo de forma directa de la situació crítica dels bancs: associació veïnal Verge del Carme (AAVV del CARME) de Tarragona, Centre d’estudis
del Priorat (CeP), Federació espanyola del CPM i Vida Creixent de Tarragona.
La situació ja és crítica per
part del món de la gent gran, així també del món del treball com del món associatiu més proper i que precisa els bancs per a sobreviure pr a cobrar les quotes de socis i sòcies, com les comissions per pagaments com del manteniment.
Les propostes per a millorar són prioritàries màximes SOS:
LES PERSONES JUBILADES HAURIEN DE TENIR UN TRACTE AJUSTAT A LES SEVES NECESSITATS
A NIVELL GENERAL
1.- Oportunitat per a l'aprenentatge
de les competències digitals: metodologia, tutorials en PDF, apunts, passos,
etc., les signatures digitals, etc. Gestions amb l’administració, etc.
2.- Seients per poder esperar en els bancs i més quan són caixers exteriors al carrer
3.- Tenir referents professionals bancaris fàcils d'accedir i de consultar
4.-
Més agilitat per a la cita prèvia
5.- Que es centrin a la gestió pròpia de la banca, sense ofertes de
vendes com assegurances o altres productes de promoció, etc.
6.- I que quan ofereixen targetes gratis que compleixin, que no posin
comissions quan menys t'ho esperes.
7.- Els horaris d’atenció específic que siguin clars i més seny en les comissions bancàries que per
quasi tot es cobra.
LES ASSOCIACIONS LIMITADES D'UN CENTENAR D'ASSOCIATS ESTAN CONDEMNADES A DESAPARÈIXER
8.- El perill de desaparèixer associacions històriques petites i locals. Les comissions
en associacions petites menys de 100 o d'un centenar d'associats estan en
perill per les comissions que es cobren i per les dificultats de la gestió del cobrament bancari. La
gestió de les afiliacions en les entitats, les altes i baixes, ja que entre
comissions i la forma que es fa no sabem com les associacions poden mantenir
els cobrament dels socis i tenim series dificultats
9.- Obrir noves formes per aconseguir diner en metàl·lic. Sobre tot als pobles petits per aconseguir diner en metàl·lic es podria en societats recreatives, cafès socials i culturals i ateneus si no se'ls cobres comissions podrien facilitar de forma discrecional diner en metàl·lic per
targeta als seus socis i sòcies. Hi ha pobles i barris on tenen les seus
bancàries molt lluny.
I finalment
10.- Reconec que són treballadors i treballadores i poden ser també explotades les que atenen
als bancs per tant la critica es per als directius banquers els qui dirigeixen,
que amés de preocupar-se dels seus sous, pensin en els demés. Podrien millorar
l’atenció i gastar menys en publicitats i en vendre fum i atendre més a les
persones, la millor propaganda és el boca a orella.
S'HA DE TENIR EN COMPTE QUE EL PRIMER I VERITABLE PODER ÉS LA SOBIRANIA DE LA CIUTADANIA I EL SEU TRACTE DIGNE I JUST COM A PERSONES
Donem suport a la campanya generalitzada de persones i d'associacions al voltant de la iniciativa de l'avi Carlos San Juan
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada